חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

אוסישקין א' "אלופת האלופות" 2012

מאת: זיו סדבון |

ביום חמישי 5 יולי , סגרה אוסישקין א' מכפר סבא עונה מושלמת כשהיא זוכה באליפות הארצית של ליגת מאמאנט -אלופת האלופות בסיום יום משחקים מרתק שנערך בתיכון בליך ברמת גן גברה אוסישקין על האלופות מהערים האחרות.


אלופת מאמאנט ארצית 2012- אוסישקין א - מכפר סבא.
ביום חמישי 05/07/2011 נערכה אליפות הכדורשת הארצית של ליגת המאמאנט - "אלופת האלופות".
זו השנה הרביעית בה נערכת אליפות  מאמאנט ארצית והשנה התארחו הקבוצות בתיכון בליך ברמת גן.
במסגרת האליפות  התחרו אלופות מאמאנט מהערים השונות על התואר היוקרתי אלופת המאמאנט הארצית.


האליפות נוהלה ע"י מנהלת מאמאנט רמת גן תחת שרביטה של הרכזת הארגונית קרן רובין בשיתוף עם יו"ר המאמאנט הארצית, עפרה אברמוביץ ובניהולו המקצועי של ניסים סער.
לאליפות שובצו הקבוצות האלופות מאבן יהודה, גדרה, קריית אתא,  ראש העין, רמת גן, רעננה וכפר סבא. הקבוצות חולקו לשני בתים במסגרתם נערך סיבוב משחקים בין הקבוצות בבית בסיומו עלו שתי הקבוצות המדורגות ראשונות מכל בית  למשחקי חצי הגמר.
שיטת המשחקים בשלב הראשון קבעה כי כל משחק יהיה בן מערכה אחת בלבד עד 21 נקודות. הקבוצה שתשיג את מרב הניצחונות תעלה לשלב חצי הגמר. שיטת משחקים זו מחייבת את הקבוצות להתעלות בכל משחק כבר מהרגע הראשון ולהימנע בכל מחיר ממרדפים אחרי היריב. הקבוצות חייבות להימנע מטעויות אישיות שאינן מחייבות כמו קלקול מכת פתיחה ולהגדיל את פער הנקודות היות וגם הפרש נקודות יכול להיות פקטור בקביעת הקבוצות העולות לחצי הגמר. זהו אתגר לא פשוט וככל שהקבוצה מנוסה ולוחמנית יותר היא תדע להתגבר על מכשולים רגעיים ולפתוח את הפער עד לניצחון במערכה.


בבית א' שיחקו רעננה, גדרה, אבן יהודה וקריית אתא. קבוצת זיו מרעננה השלימה סוויפ מרשים  לאחר שניצחה את כל שלושת המשחקים ועלתה לחצי הגמר מהמקום הראשון בבית. אחריה נלחמו גדרה, אבן יהודה וקריית אתא על הזכות לעלות מהמקום השני למשחקי חצי הגמר.
לאחר שהסתיים סיבוב  המשחקים בבית התברר כי לכל הקבוצות אותה כמות ניצחונות ובנקודות הקטנות הייתה זו גדרה שעברה את קריית אתא בשתי נקודות ועלתה לחצי הגמר מהמקום השני.
בבית ב' התנהלו קרבות קשים לא פחות, האלופה מהעונה שעברה קבוצת אוסישקין א' ניצחה בקרב מותח את האלופה המקומית מרמת חן וגברה בהמשך על ראש העין ודורגה במקום הראשון בבית. הקרב על המקום השני התנהל בין רמת חן לראש העין והיה צמוד לכל אורכו. רמת חן הפעילה מבערים בסוף המערכה וניצחה את ראש העין ועלתה לשלב חצי הגמר מהמקום השני בבית. במשחקים על מקומות 3-4 גברה קבוצת רמת חן על גדרה שהייתה הפתעת הטורניר והגיעה ללא מאמן והצליחה להתברג במקום הרביעי המכובד.


בשלב חצי הגמר נפגשו אוסישקין א' מכפר סבא עם גדרה וקבוצת זיו מרעננה עם רמת חן.
בחצי הגמר הראשון אוסישקין הובילה בבטחה לאורך כל המערכה מול גדרה וסיימה בניצחון חד משמעי 21-14 והבטיחה את מקומה בגמר אלופת האלופות זו שנה שנייה ברציפות. מהצד השני קרב הענקים בין קבוצת רמת חן לזיו מרעננה היה בשיאו כאשר התוצאה עמדה כבר על 19-19 ולרגע נראה כי רמת חן אולי תצליח להפתיע את רעננה החזקה, אך הניסיון של קבוצת זיו עשה את שלו  ובשתי נקודות ההכרעה של המערכה הוכיחה רעננה הרבה ניסיון ויכולת אישית וזכתה במשחק בתוצאה  21-19  ועלתה לגמר מול קבוצת אוסישקין א' מכפר סבא.


גמר האליפות נערך בשיטת הטוב מ-3 מערכות. בגמר התמודדו האלופה הטרייה קבוצת זיו מרעננה ואלופה המיתולוגית מכפר סבא קבוצת אוסישקין א'. שתי הקבוצות מגיעות לאליפות עם הרבה ניסיון ויכולת משחק קבוצתי מרשימה דבר שיבטיח משחק ברמה גבוהה. על המגרש הקבוצות היו די מאוזנות כאשר שיטת המשחק דומה ומבוססת על שתי מגישות עם ארבע מנחיתות כאשר את קווי ההנחתה מובילות בכפר סבא יהודית אלון ולימור ליכטר ומהצד השני ברעננה תמי וענת.  שתי הקבוצות מתייצבות בהרכב שונה אשר חסר את המגישות שליוו את הקבוצות לאורך העונה בכפר סבא עינת נפתלי ומרעננה שירה . אוסישקין א' עדיין מחזיקה ביתרון קל בהיותה קבוצה ותיקה  יותר ובעלת ניסיון רב במעמד מסוג זה.


את המשחק פתחה אוסישקין א' עם לחץ מתמיד בחסימה ויכולת עדיפה בהנחתת  כדורי מעבר של יהודית אלון שהייתה בלתי ניתנת לעצירה. בתוצאה 4-1 לאוסישקין היו כמה רגעי אי ודאות עם קבוצת זיו מרעננה שהעלו טענות כנגד השיפוט בעיקר גם על ידי מאמן הקבוצה יוני אלמוג שדחף את הקבוצה לרדת מהמגרש, אך השחקניות חזרו למגרש בהנהגתה של ראש הקבוצה הדרה ילין והמשיכו לשחק כספורטאיות אמיתיות.


אוסישקין א' נצמדה לתוכנית המשחק שלה כאשר היא משחקת בחסימה אישית חזקה מול תמי וענת מקבוצת זיו ומשלבת קו הגנה מסודר בעזרתו מייצרת הקבוצה נקודות מעבר חשובות בהתקפה. אוסישקין הובילה בבטחה לאורך כל המערכה הראשונה לניצחון 21-13.
המערכה השנייה נפתחה בצורה מאוזנת יותר וקבוצת זיו מרעננה חזרה למשחק מהיר יותר בהתקפות אלכסוניות אותן התקשתה אוסישקין לעצור. המשחק נמשך נקודה נקודה כאשר שתי הקבוצות נלחמות בכל מהלך בחסימה ובהגנה אבל אף אחת לא מצליחה לפתוח את הפער. בתוצאה 18-17 לאוסישקין נשרקה עבירה של חדירה לשטח היריב בזמן התקפה לתמי מרעננה והתוצאה עמדה של 19-17. טעות נוספת של רעננה במסירת הגשה לא מסודרת הביאה את התוצאה ל 20-17 ומכאן הדרך לניצחון כבר הייתה ברורה כאשר לימור ליכטר מכפר סבא נועצת את הכדור האחרון במגרש של רעננה לתוצאת ניצחון במערכה 21-18. 


קבוצת אוסישקין  זכתה באליפות הארצית זו שנה שנייה ברציפות וסגרה מעגל בעונה מושלמת בה הקבוצה זוכה בכל התארים האפשריים והוכיחה מחדש שהדרך היא הסיבה האמיתית להצלחת הקבוצה.
בשבע השנים בהן מתקיימת ליגת המאמאנט זכתה אוסישקין בכל שבעת משחקי הגביע של כפ"ס, זכתה בחמש מתוך שש האליפויות של כפ"ס ובשלוש מתוך ארבע האליפויות הארציות. זהו הישג חסר תקדים שמשקף את הדרך בה הולכת הקבוצה. על אף השינויים בסגל  לאורך השנים ממשיכה הקבוצה לקצור תארים ולהיות בלתי מנוצחת. הדרך בה מתקדמת מובילה אותה להצלחה בכל הרכב בה היא משחקת תוך שמירה על לכידות והשקעה באימונים.
לאימוני הקבוצה עדיין מגיעות "בוגרות" הקבוצה שנפרדו מבית הספר אבל לא יכולות להיפרד מהקבוצה דבר שבהחלט משקף את החיבור המיוחד של השחקניות. כמובן שיטת משחק וטקטיקה אחידה שהוכיחה את עצמה לכל אורך השנים תחת ניהולו של מאמן הקבוצה זיו סדבון. ושני מרכיבים האחרונים אותם אף מאמן לא יכול ללמד – אוסישקין היא קבוצה של כוכבות נטולת כל אגו ובעלת ורוח לחימה בלתי מתפשרת, להיות ווינר זה או שיש לך את זה או שאין לך!  ולאוסישקין יש את זה ברמת הקבוצה. לפעמים זה כל השוני בין שתי קבוצות מצוינות וזו כנראה הסיבה העיקרית להצלחתה של אוסישקין.


ההצלחה של אוסישקין מוכיחה שעם עבודה קשה וקבוצה מגובשת הכול אפשרי וזהו המסר העיקרי לקבוצות המאמאנט. תמשיכו להתמיד באימונים, תשקיעו בקבוצה, תאתרו שחקניות שיוסיפו פלפל לליגה וההצלחה בוא תבוא ,אולי לא מחר בבוקר,  אבל היא תגיע בסוף. בשורה התחתונה צריך לזכור שהדרך להצלחה היא לא פחות חשובה מההצלחה עצמה.
נכתב על ידי  :
זיו סדבון
מאמן אוסישקין א' כפר סבא
 
 
צילומים:

האלופה אוסישקין א -צילום יעל ילין
הנפת הגביע -צילום יעל בנבניסטי
מצטיינת המשחק יהודית אלון -צילום יעל בנבניסטי
מצטיינת נוספת לימור מלמן -צילום יעל בנבניסטי
קבוצת זיו מרעננה מקום שני -צילום יעל ילין