חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

אודות מאמאנט


ליגת מאמאנט הינה ליגת אמהות בכדורשת. ליגה זו, מהווה את פרויקט האימהות הספורטיבי-חברתי-קהילתי הגדול בישראל והיא מונה למעלה מחמשת אלפים נשים בכל רחבי הארץ. ליגת מאמאנט הוקמה בשנת 2005, על ידי הגברת עפרה אברמוביץ ושמה לה למטרה להנחיל את תרבות הספורט בקרב אימהות ודרכן להשפיע על הילדים ועל המשפחות. קבוצות מאמאנט משלבות פעילות ספורטיבית וכושר גופני, דוגמא אישית, חינוך לספורט, היכרות, מפגש חברתי וגאוות יחידה. ליגת מאמאנט שואפת להרחיב שורותיה ולהגיע לפריסה ארצית כך שתינתן הזדמנות לכל אם לעסוק בספורט. כמו כן, הליגה מהווה תשתית ועתודה של ילדים למשחק הכדורעף.

במאמאנט כל אמא יכולה!
בליגת מאמאנט, משתתפות אימהות של תלמידי בתי הספר (יסודיים, חטיבות ותיכונים). הקבוצות מונות כ-12 אימהות, בהתאם לבתי הספר בהן לומדים ילדיהן. כך שהאם משחקת עם חולצה הנושאת את שם בית ספר של ילדיה. הקבוצות מתאמנות ומשחקות יחד ובמהלך העונה אף מתחרות זו בזו במסגרת הליגה. בסיום הליגה המקומית נערך טורניר ארצי של אלופת האלופות. ליגת מאמאנט שואפת למקצוענות ולכן הציבה רף גבוה  של סטנדרטים הכוללים: תקנון, טבלת תוצאות שבועית, תכנית משחקים, שופטים, תלבושת אחידה, הנפקת כרטיסי שחקניות ועוד.

לכל קבוצה יש קפטנית העומדת בראשה. תפקיד מעצים זה של קפטנית מהווה תפקיד מנהיגותי הכולל ארגון הקבוצה והשחקניות, ניהול הקשר עם המאמן, הנהגת הקבוצה בפעילויות החברתיות בקהילה, אחריות על רישום שחקניות הקבוצה, ריכוז הטפסים המנהלתיים, שמירה על קשר עם הנהלת הליגה והקפטניות האחרות ועוד.
ליגת מאמאנט פתוחה בפני כל אם ומיועדת לכל מי שרוח הספורט פועמת בה. אין צורך בידע מוקדם, כשרון או יכולת ספורטיבית מיוחדת. זו הזדמנות נפלאה לפעילות ספורטיבית מהנה במשחק קבוצתי. בנוסף, מהווה הליגה כר להתנדבות ועשייה למען הקהילה.

מאמאנט- הרבה מעבר לרשת
ליגת מאמאנט חרטה על נס דגלה את נושא המעורבות בקהילה והיא מעניקה מקום מרכזי וחשוב לממדי הקהילתיות, המעורבות החברתית, האחריות והדוגמא אישית. בליגה חשיבות רבה לשיתוף המשפחה. הליגה מעניקה חשיבות רבה גם למסורת היהודית- הארץ ישראלית ובכל שנה נשלחים מאות משלוחי מאמאנות, נערכים נטיעות בט"ו בשבט ועוד. כמו כן, מקרבת הליגה בין קבוצות שונות באוכלוסייה: חילוניים, דתיים, יהודים, דרוזים, בדווים וערבים. שחקניות מאמאנט וקבוצותיהן מבצעות פרויקטים רבים בתחום המעורבות בקהילה הן בקהילה המקומית והן בקהילה הארצית.
מסמך זה יפרט את פועלה של ליגת מאמאנט ישראל, מעבר לרשת, בתחומי הקהילה השונים ובינהם: אקדמיה של מאמאנט, קייטנה של מאמאנט, מודל משולש למעורבות בקהילה (שיתוף פעולה עם חיילים), שיתוף פעולה עם הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל, שיתוף פעולה עם מקלט לנשים מוכות, שיתוף פעולה עם אקים, פרויקט בית חם עם פנימיית עלומים, שיתופי פעולה אקדמיים וטורניר קידנט ואבאנט.

שיתוף פעולה מכוון ומתמשך בין מגזרי: חילוני-חרדים-ערבים-דתיים-תפוצות


מודל מאמאנט הוא גאווה ישראלית שלא רק אומץ על ידי אימהות בארץ וברחבי העולם, אלא גם קיבל הכרה מארגונים ממשלתיים, האו"ם, ארגוני ספורט בינ"ל כגון CSIT ועוד.
פעילות מאמאנט חוצה את כל המגזרים בחברה הישראלית ומשתתפות בה שחקניות מהמגזר החילוני, חרדי, ערבי, דרוזי , בדואי, בעלי מוגבלויות ובנות הדור השלישי. הן מגיעות מכל רחבי הארץ: ערים, כפרים, מושבים, בתי אומנה, כלא נווה תרצה, מעונות לנשים מוכות וישובי הבדואים בנגב.

האינטגרציה על המגרש נשמרת, כולן שוות ומשחקות ברוח ספורטיבית, כאשר חילוקי הדעות המאפיינים את החברה הישראלית נשארים מחוץ למסגרת מאמאנט. השיח ודו-הקיום הינם אורח חיים בקרב השחקניות, המנחילות זאת גם לילדיהן ומשפחתן המורחבת, כאשר פעילות הליגה נתמכת על ידי הרשויות ומנהל הספורט בישובים השונים.

האו"ם וממשלות רבות דוגלים בערכי האולימפיזם שהרי הספורט הוא שפה אוניברסלית. הספורט מלמד לשאוף למצוינות בכל תחומי העשייה, לחיות בידידות ובשלום, לכבד את עצמינו, את האחר ואת הכללים והחוקים. ואכן, במאמאנט מצוינות, ידידות וכבוד הם ערכים בסיסיים ואנו פועלות לעגן אותם בכל פעילויותינו.
שיתוף הפעולה שיש למאמאנט עם הפועל אשר תומכת בפעילות חשובה זו של ספורט נשים מהווה קרקע פוריה להמשך עשיה למען אמהות וספורט נשים.


אודות מאמאנט
עפרה אברמוביץ' – מייסדת ויו"ר ליגת מאמאנט אשר הוקמה לפני כ-16 שנה.

ההוגה, היוזמת, המייסדת והמובילה של מאמאנט – ליגת האימהות בכדורשת. בשנת 2005 החלה עפרה, ללא לאות ובהתנדבות מלאה, ליזום, לשווק ולדחוף את משחק הכדורשת בקרב תושבות העיר כפר סבא. היא שיתפה בחזונה את ראש עיריית כפר-סבא, מר יהודה בן-חמו, שנרתם לעניין ונתן את ברכתו. עפרה פנתה למנהלי בתי הספר, לועדי ההורים ולמורים לחינוך גופני, על מנת שיעזרו בהקמת קבוצות של אמהות בבתי הספר. היא דברה באסיפות הורים ואף גייסה באופן אישי אמהות לקבוצות הראשונות, וכך יצאה לדרך ליגת מאמאנט הראשונה.

צילום: יוסי לזרוף

אודות מאמאנט
קורס מאמני מאמאנט
קורס מאמנים שמתקיים מזה כעשור בשיתוף פעולה של מאמאנט עם קמפוס שיאים ובו עוברים ועוברות הכשרה יחד דתיות עם מוסלמיות, גברים ונשים בהרמוניה תוך העשרה מקצועית.
בהקשר לקורס המצולם, פרסמנו כתבה על הסיפור שמאחורי הקורס באתר מאמאנט
הקורס התקיים ביוזמת הצוות המקצועי של מאמאנט בהובלה של זיו סדבון משנת 2011 (באמצע מקדימה, שמתנדב כבר 14 שנה במאמאנט!!).
היום, חלק מהמאמנים שעברו פה הכשרה כבר עזרו להרחיב את הליגות של מאמאנט שהוקמו בחו"ל, קארין אינס שהקימה את ליגת גבעתיים שלימים נבחרה לתפקיד מנכ"לית מאמאנט.
צוות מקצועי: זיו סדבון, כרמית רוח, יוסי הירש, אניה גרמן, שון חן לויתן, רועי קופרמן, אבי וייץ, אריה זלינגר
צילום: יוסי לזרוף
רשימה חלקית של המאמנים בתמונה: תמהיל מדרום לצפון מכל המגזרים וכל המינים למען מטרה אחת: מיטל ישי - עמק חפר ועכשיו ניו גרזי, קארין אינס, אבו עמר איה -באקה על גרביה, אברגיל מיטל -שדרות, בן גרשון רינה -באר שבע, גורבן חממי- גסר אזרקה, דהרי ימית -כפר סבא, מזרחי לימור -מנחמיה, ויאטר ירדנה -ירושלים, מורדסילו זרמה -חדרה, נפאר ניבין -לוד, מיכל אולבסקי -צפית, שירי כהן -גבעתיים, יבגניה טרימונוב -ערד, אבו רומי מרוות -טמרה, אמסילי מישו -כפר ורדים, שניידר אלמוג -איילון, חוגי איריס -נהריה, חנין חמודה -מזרח ירושלים, שריהאן אבו רמילה -מזרח ירושלים

אודות מאמאנט
קורס מאמנות מאמאנט במחנה הפליטים שועפט
צילום: יוסי לזרוף
חנין חמודה
שריהאן אבו רמילה
סירין אבו גריבה
רנא תלג'י
פאטמה מסוודה
היבה ביידון
רוואן טוויל
אמאני חמודה
שירין זבן
שורוק טוויל
שדא ניירוך
ניבין לאפי
אריג' פראח

אודות מאמאנט
טורניר "גם אני מודעת" להעלאת המודעות לסרטן השד, המלווה ביחסי ציבור וקמפיין אינטרנטי עתיר סלבריטאים ופוליטיקאים המשתתפים ומתגייסים למטרה חשובה זו.

עשרות מתנדבות ומתנדבים מתגייסים מדי שנה לקיום פעילות מעוררת השראה זו.
באוקטובר האחרון מעל ל-1,000 אמהות הגיעו לאצטדיון האתלטיקה בראשון לציון, לבשו ורוד והגיעו לערב שכולו מוקדש להעלאת המודעות לסרטן השד. מדובר בערב שיזמו 4 נשים שחלו בסרטן השד מתוך מטרה לעודד נשים להיבדק.

בתמונה זו, שלא משקפת את האירוע - כי רובו היה משחקי מאמאנט בין קבוצות - היה רגע מרגש מאוד שבו אחת מיוזמות האירוע בשם ורד קימל אס, שיתפה כיצד קיבלה מכת כדור תוך כדי המשחק, הלכה להיבדק וגילתה שהיא חולה בסרטן השד.
באופן ספונטני לחלוטין, מאות נשים קמו ומחאו לה כפיים.

צילום: יוסי לזרוף

אודות מאמאנט
תמונה מתוך טורניר "גם אני מודעת" 2019 בלוס אנג'לס

הטורניר זכה להצלחה עצומה והפך לאירוע הנחגג מדי שנה בליגות מאמאנט ברחבי העולם: לוס אנג'לס, אוסטריה, ניו ג'רזי, איטליה וקפריסין.

בליגת לוס אנג'לס, אשר הוקמה על ידי גלית פלד, ישראלית שמתגוררת בחו"ל, משחקות ישראליות עם אמריקאיות, מסורתיות עם ליברליות על אותו מגרש.

תמונה זו, ממחישה את האושר של הביחד, האושר אותו אנו מרגישות כשאנו נותנות מעצמנו ופועלות יחד למען מטרה טובה.


אודות מאמאנט
"טורניר הכתר" הבינלאומי השנתי בירושלים.

טורניר בינלאומי באורך 3 ימים, המתקיים מדי שנה בחודש פברואר בעיר ירושלים, עיר בירתנו. אין גאווה גדולה מזו!
בטורניר זה מתארחות בישראל מאות שחקניות מליגות מאמאנט מכל רחבי העולם (שהוכרה כענף ספורט רשמי באירופה).

בחרתי בתמונה זו, משום שהיא ממחישה את האחדות והאנרגיה הייחודית אותה חש/ה כל משתתפ/ת באירוע. ניתן לראות כאן את אנטוניו לוצ'יו, מאמן בליגת איטליה לצד שחקניות מטמרה ושחקניות מצפון תל אביב.

צילום: יוסי לזרוף

אודות מאמאנט
מאמאנט זהב – לגילאי 65 ומעלה!

קורס נאמני מאמאנט לגילאי 65 נערך בשנת 2015 והשתתפו נאמני כדורשת בני 65 ומעלה שיהפכו להיות מאמנים לקבוצות של מאמאנט זהב ביישובים מהם הגיעו.


אודות מאמאנט
מאמאנט בכלא נווה תרצה

אחת לשבוע מגיע צמד מאמנים לנווה תרצה לאמן את האסירות ולהקנות להם ערכים של תרבות ספורט והשתלבות בקבוצה כשוות בין שווים.

לאחר ריצוי המאסר וחזרה לחברה האסירה נקלטת בליגת מאמאנט ומוצאת לעצמה מקום מוכר ובטוח להשתלבות טובה יותר בחברה

אודות מאמאנט
מאמאנט נלמדת כקורס בסמינר הקיבוצים

סטודנטים שנה ד' במסגרת תואר להוראה בחינוך גופני בקורס בחירה מאמאנט שינוי מגמה בספורט העממי.

במסגרת הקורס משתתפים הסטודנטים בקורס מדריכים ונחשפים למודל מאמאנט ומשתלבים גם הם בליגת מאמאנט כמאמנים גם לנשים בוגרות וגם לתלמידות בבתי הספר מכיתות א' ועד י"ב

אודות מאמאנט
מאמאנט הוכח מחקרית כמשפיע לחיוב על בריאותן של נשים

מחקר ריקי טסלר

אודות מאמאנט
מאמאנט אוסטריה

פרויקט של שילוב קהילת פליטים בליגת מאמאנט כחלק מאינטגרציה של הפליטים בקהילה