חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

אירועי קידנט לילדי השחקניות - הרבה מעבר לעידוד

ליגת מאמאנט חרטה על דגלה להעניק הזדמנות שווה לכל אם ולכל אישה, לעסוק בספורט ולגלות מעורבות חברתית בכל מקום בגלובוס, וזאת בנוסף להיותה תשתית ועתודה של ילדים למשחק הכדורעף. ילדי מאמאנט רוצים להיות כמו ההורים - חזקים נפשית, פיזית, חברתית ובעלי היכולת לעשות עבור עצמן, משפחתן ועובר הקהילה והחברה כולה. מידי שנה משחקים מעל 22,000 ילדים בישראל קידנט. דוגמא לכך הנם אירועי קידנט שהתקיימו בעיר גבעתיים וברחובות.


לאורך כל השנה זוכות האמהות של מאמאנט לעידוד מבני הזוג או בנות הזוג והילדים היושבים ביציע (כאשר אינם ממלאים תפקיד של שופטים, רשמים או רכזים) נרגשים, לומדים ולוקחים חלק בחוויה המעצימה של ליגת מאמאנט. במטרה להעניק גם לילדים את היכולת לחוות על המגרש את הפעילות עצמה, מקיימות כל הליגות אירועי 'קידנט' פעם בשנה, המיועדים לילדים בכל הגילאים.
'במהלך השנה רואים הילדים את אמא יוצאת לאימון או משחק, משתתפת במשחקי מאמאנט ולוקחת חלק במחנות אימון, קורס מאמנות ועוד. במטרה להעצים את החוויה ולהעניק גם לילדים אפשרות לעלות על המגרש בכל המובנים, החלטנו זו הפעם השנייה לקיים אירוע 'קידנט' בליגת מאמאנט בגבעתיים ובקרוב ניזום גם אירוע 'אבאנט' ' מסבירה שירי כהן, קפטנית קבוצת ' שמעוני ג', חברת מנהלת מאמאנט, ואחראית על האירועים בגבעתיים מטעם ליגת מאמאנט. לפני ארבע שנים הקימה את ליגת מאמאנט בגבעתיים יחד עם יושבת הראש קארין אינס.
' האווירה במשחק מדהימה! ההורים יושבים בקהל ומעודדים את הילדים הנרגשים אשר גאים לשחק מאמאנט, באותו אופן בו עושות זאת האמהות אותן הם עצמם מלווים בכל משחק. גם הילדים מתחילים כל משחק עם לחיצת יד מעבר לרשת וכך גם מסיימים אותו, בין אם הפסידו או נצחו. כל אמא משמשת גם כדמות חינוכית ולכן, הכבוד ההדדי, השימוש בשפה יפה והפרגון ההדדי שמתחילים בבית נמשכים בצורה טבעית גם במרגש ומשני צידי הרשת. הילדים מבינים שכדי לעודד את הקבוצה שלך לא צריך לפגוע בקבוצה היריבה. 
'בתחילת האירוע הילדים מקבלים חולצות עם הכיתוב: 'גם אני מאמאנט' ובסיום לאחר מחיאות כפיים ועידוד קבוצתי, זוכים כולם במדליות, מקטן ועד גדול' אומרת שירי ומוסיפה: 'בסיום המשחק, אנו קוראים לילדים שלנו אלופים ומודים להם על העידוד והתמיכה שהם מעניקים לנו במהלך כל השנה. באירוע שערכנו לאחרונה, הגיעו ראש עיריית גבעתיים רן קוניק וסגניתו ויושבת ראש 'עמותת קהילתיים' אורלי ניב, לברך את הילדים, כחלק בלתי נפרד מתמיכה גדולה שמעניקה עיריית גבעתיים, המבינה את חשיבות הפעילות של מאמאנט ותרומתה לקהילה ולעיר כולה.
' חשוב להבין את חשיבותם של  אירועים קהילתיים (כגון: אריזת משלוחי מנות בפורים ומכירת עוגות כתרומה לקהילה בראש השנה) לתחושת השייכות של הילדים, חיזוק הקהילתיות ברמת התושבים והרשות המקומית והקניית ערכים כגון יכולת נתינה ותרומה לעיר במיוחד כיום בעידן המסכים.  מדובר בפעילות שהיא הרבה מעבר לספורט - הרבה מעבר לרשת ' היא מספרת בהתרגשות.
כמי שרואה במאמנט תופעה מתפשטת ומדבקת המשפיעה על חיינו באופן משמעותי, אני מבינה כמה זה מחייב אותנו לרתום גם את המשפחות לתוך העניין.

אירועי קידנט לילדי השחקניות - הרבה מעבר לעידוד

סיגל לוי יושבת ראש מאמאנט רחובות מספרת:  ' ב06:30 בבוקר כבר הותקנו הרשתות בספורטק רחובות. אחר הצהריים במזג אויר מושלם במיוחד, התכנסנו  - 280 ילדים ובני משפחתם. השולחנות אורגנו עם כיבוד הבריא ולאחר חימום שהובילה הקפטנית יהודית משולם, החלו טורניר בין גילאי ורב גילאי. בסיום המשחקים, ריכזה כל קפטנית את השחקנים הצעירים, והכריזה כי כולם מנצחים,. השמחה הייתה גדולה. אין ספק כי מדובר באירוע אותו ניתן לקיים על בסיס שיתוף מצד העירייה ועזרה מהקפטניות, המאמנים והשחקניות'.

אורלי ניב - וסגנית ראש עיריית גבעתיים ויושבת ראש 'עמותת קהילתיים': בשנים האחרונות אנו עדים לעשרות רבות של אמהות שיוצאות מבתיהם פעם פעמיים בשבוע ובעונה של משחקים אף יותר. הילדים ובני הזוג לעיתים מגלים תמיכה ויש המרימים גבה לגבי היעלמותה של האישה  - האם ואיך פתאום הפכה לתחרותית ו״חיה״ חברתית וספורטיבית. הבעלים מסתכלים בהשתהות בקשרים החברתיים שמצליחות לקשור הנשים עם נשים שונות מרחבי העיר, תופעה שאין לה אח ורע בעולם הקהילתי. עבור אותם גברים הקמנו את ליגת 'פאפאסל' שיצרה הבנה של הצורך החברתי המתלווה לפעילות הספורטיבית. לפתע פתאום האבות יצרו קשרים עם גברים מרחבי העיר, והם אוהבים את זה, זה חדש להם. במטרה לאפשר לרתום גם את הילדים ולעזור להם להבין את חשיבות פעילות ליגת מאמאנט ואת עולמה החדש של אמא, מתקיימים אירועים כדוגמת קידנט או פעילויות הכוללות תרומה לקהילה, בהן שותפים ילדי השחקניות. הילדים עושים ספורט,  עוסקים בפעילות בריאה וחיובית, תורמים לקהילה, מקיימים פעילות שאינה כוללת מסכים ויוצרים קשרים עם ילדים אחרים.  בצורה כזו אנו מצליחים לבנות מודל של עיר קהילתית, בה לימים תתחזק הערבות ההדדית והקהילתיות, מעבר לעיסוק בפעילות גופנית בריאה. אין ספק שפעילויות מסוג זה הופכות אותנו לקהילה טובה יותר'.         

אלכס בר מכר - מנהל תחום הספורט בחברה העירונית רחובות: ' לפני חצי שנה, החלטנו לצאת לדרך ולהקים ליגת מאמאנט ברחובות, כפיילוט של חצי שנה. אז היו שמונה קבוצות והיום 18, המונות כ-250 שחקניות.  מפרויקט ניסיוני קטן , נוצרה ברחובות ליגה גדולה אותה אנו מקווים להמשיך ולפתח.  מעבר לפעילות הספורטיבית המתקיימת במסגרת ליגת מאמאנט,  מדובר בפרויקט חברתי אותו מובילות השחקניות בגיבוי ותמיכה מאלה שלנו. 
חשוב להבין כי אוכלוסיית מאמאנט מורכבת משחקניות בעלות רמה אנושית מאוד גבוהה, אשר ברגע אחד נרתמות לכל פעילות התנדבותית ולמען הקהילה ומובילות אותו, משלב הרעיון ועד לשלב העשייה. 
במסגרת הפרויקטים הרבים שאנו מובילים יחד עם ליגת מאמאנט, לקחנו תחת חסותנו את בית ספר 'גוונים' בו לומדים ילדים בעלי צרכים מיוחדים, יוזמים ומקדמים אירועים בבתי הספר השונים, עורכים ימי ספורט וכיף לאוכלוסיות חלשות ועוד.
ישנו ביקוש עצום להצטרפות של שחקניות חדשות לליגת מאמאנט ואני שמח לספר, כי בקרוב נפתח ליגת 'מאמאנט זהב' בעיר.
גם אני נסחפתי למשחק מאמאנט וכך, מידי אוגוסט כאשר הליגה בחופשה, אנחנו מקיימים מידי שבוע משחק מאמאנט, בו גם אני לוקח חלק.