חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

על משחק הכדורשת


היסטוריה

משחק הכדורשת הומצא בשנת 1895 ע"י קלרה גרגורי בר (Clara Gregory Baer) מורה לחינוך גופני בניוקומב קולג' ניו אורלינס. משחק הכדורשת הינו משמעותי כיוון שהומצא ע"י אישה והפך להיות משחק הספורט הפופולרי ביותר בארצות הברית אחרי כדורסלבמאמר בכתב העת Journal of Sport בשנת 1996, כתב העורך ג 'ואן פול כי למשחק הכדורשת הייתה כנראה השפעה על ההתפתחות של כדורעף.

על המשחק

משחק הכדורשת הוא משחק ספורטיבי קבוצתי, המשלב חוכמת משחק, עבודת צוות, פעילות וכושר גופני ללא צורך בידע מוקדם. המשחק מבוסס על חוקי הכדורעף ומתקיים על מגרש הזהה לזה של הכדורעף 9/9 מטרים, עם שוני בסיסי -  בכדורשת יש למסור את הכדור ולא לחבוט בו וכן מותרת אחיזה בכדור לפרק זמן של עד שנייה אחת.  דבר זה, מאפשר לאימהות בכל גיל ובכל כושר להשתלב במשחק. את הידע והמיומנות במשחק רוכשות המשתתפות על המגרש. על כל קבוצה להעביר את הכדור מעל הרשת, שגובהה הוא 2.24 מטר, למגרש הקבוצה היריבה, במטרה שהכדור ייפול על רצפת המגרש. 

מבנה הקבוצה

בכל קבוצה יש שש שחקניות המשחקות בשתי שורות: קדמית-התקפה (סמוך לרשת) ואחורית-הגנה. 3 שחקניות יכולות לגעת בכדור (תפיסה ושתי מסירות) עד שהוא מועבר מעבר לרשת. ניתן לתפוס את הכדור, למסרו או להנחיתו מעבר לרשת. מטרת  המשחק היא לצבור נקודות עד לניצחון. המשחק מתחיל בזריקת פתיחה ישירה מחוץ למגרש, מעל לרשת ונחיתה במגרש הקבוצה היריבה. מהלך המשחק: על כל קבוצה להעביר את הכדור מעל הרשת, למגרש הקבוצה היריבה, באופן שיזכה אותה בנקודה. כל מהלך של משחק מזכה בנקודה.

על משחק הכדורשת