חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה



"הכדור גרם לנו להתקרב" - בנות של שחקניות מסבירות

לרגל יום האישה, יצאנו לבדוק כיצד משפיעה הפעילות בליגת מאמאנט על היותה של אמא מודל עבור בתה. התשובות היו מרגשות ומעוררות השראה.


"אני לומדת מאמא כיצד להיות גרסה טובה יותר של עצמי"  - רחלי בת ה-26, בתה של סוזאן שורתי יו"ר ליגת מאמאנט ירושלים, מספרת מדוע מאמאנט עשתה רק טוב והרבה לקשר בינה לבין אמה

"ספגתי ערכים עוד לפני שיצאתי מהבטן. לראות את כל מה שלמדתי מקבל צורה, עבורי מדובר על שיעור לחיים. אפשר לדבר על חשיבות של כוח נשי, של שייכות לקבוצת השוות, לפיתוח אישי ומציאת תחביב - שרואים את זה קורה, זה הרבה יותר משמעותי.

בתחילת הדרך אמא הייתה יוצאת מהבית 10 דקות לפני משחק וחוזרת כמה דקות אחרי. במהלך השנים כל אימון או משחק - הפכו לבילוי שלם, כולל זמן איכות עם החברות לקבוצה ופרויקטים של נתינה ושל קבלה.

אני לומדת מאמא שלי המון: כיצד לעמוד מול קהל, להוביל, לפתח בעצמך יכולות של קבלת ביקורת, כיצד ליזום ולהוציא רעיונות לפועל, להמשיך גם כשקשה, לשאוף ולרצות להיות משהו גדול ממה שאת.. להיות גרסה טובה יותר של עצמך.

"הכדור גרם לנו להתקרב" - בנות של שחקניות מסבירות

פתאום באמצע החיים, מצאה אמא שלי חברות שהפכו לבנות בית אצלנו. החיים החברתיים של ההורים שלי כזוג השתנו לטובה.

אין ספק כי העובדה שאמא שלי שחקנית מאמאנט ויו"ר,שדרגה את הקשר בינינו. תמיד ראיתי אותה כמודל ועכשיו יותר. העובדה שהיא מתייעצת איתי לגבי רעיונות או פיתוחי הדרכה, נושאים בהם עסקתי בצבא, לראות אותה במשחקים, לחכות בציפייה דרוכה לתוצאות המשחקים בווטסאפ המשפחתי, במידה ואנחנו לא יכולים להגיע  - כשאמא שלי מאושרת כולנו מאושרים, זה משפיע על כולנו".

"הכדור גרם לנו להתקרב" - בנות של שחקניות מסבירות


"שתינו התקרבנו בזכות הכדור" שני בת ה-15 מראש העין, שופטת במאמאנט, בתה של אורנית גל קפטנית קבוצת 'נווה דליה ב' ליגת ראש העין, מספרת

"מאז שאמא התחילה לשחק מאמאנט הכל השתנה. מאישה שמעולם לא נגעה בכדור, פתאום כל כך חשוב לה הספורט. כל כף כיף לראות אותה חוזרת מאימון מאושרת ועם אנרגיות"

"הכדור גרם לנו להתקרב" - בנות של שחקניות מסבירות

"אני כל כך גאה באמא שלי ולומדת ממנה המון. היא משמשת עבורי מודל לחיקוי. זה לא פשוט להתחיל לשחק בגיל 40. אני רואה איך היא מנהיגה את הקבוצה, איך היא מתמודדת עם מצבים מאתגרים, מצליחה לדבר עם כל אדם באשר הוא, וגם יודעת להפסיד בכבוד. שתינו  התקרבנו באמצעות הכדור - אני כדורסלנית והיא משחקת מאמאנט, היא יכולה להבין הכי טוב מה אני עוברת על המגרש, עם חברות הקבוצה וברגע של ניצחון או הפסד.

"הכדור גרם לנו להתקרב" - בנות של שחקניות מסבירות

אני מכירה את הנושא גם כשופטת בליגה - תפקיד אותו אני עושה במסגרת המחויבות האישית שלי. כבר בתחילת דרכי, קיבלתי גיבוי ותמיכה גם שעשיתי טעויות שיפוט. בנוסף, כל משחק, אימון או פעילות המשותפת לכל בני המשפחה - מהווה עבורנו מקום נפלא להיות בו, מחבק, עוטף, מגובש ועם אווירה טובה."


"מאמאנט עשתה משהו טוב לקשר בינינו" - רומי בת 11.5 בתה של סיוון כהן שחקנית קבוצת 'מעורבות'  ליגת רחובות

"מגיל שמונה וחצי נחשפתי לפעילות של מאמאנט. הייתי מגיעה לאימונים, למשחקים ולטורניר. מאמאנט עשתה משהו טוב לקשר בינינו - יחד אנחנו הולכות למשחקים ולפעילות שמציעה ליגת מאמאנט, דבר שמאפשר לנו זמן משותף יחד.  אמא היא מודל עבורי - אני רואה אותה עושה ספורט, וזה נותן לי מוטיבציה להיות אדם ספורטיבי בעצמי. בנוסף, יש לי יד מכוונת וגם שותפה לעשייה הספורטיבית. אני ממש רוצה להיות כמוה. לא משנה מה עבר עליה באותו היום, אמא הולכת לאימון. אותי זה מלמד אחריות.. שלפעמים את חייבת להמשיך הלאה, לא משנה מה מצבך".

"הכדור גרם לנו להתקרב" - בנות של שחקניות מסבירות


ומה יש לאמהות הגאות לומר?

סוזאן: " הבת שלי מקבלת השראה מהפעילות שאני עושה במאמאנט.  היא רואה את השינוי שחל בי, את העוצמה, המנהיגות, העשייה, הרצון להתנדב וכל מה שקורה - הרבה מעבר למגרש. היא לומדת שכל אחת יכולה לעשות גם משהו לעצמה". 

אורנית: "אני מכורה למאמאנט, בשבילי הליגה היא חמצן - דבר שהשפיע על כל בני המשפחה. השיחות בבית סביב הספורט והפעילות של מאמאנט, העידוד במשחקים והמעורבות בפעילות אותה אני עושה. התקנו גם רשת בחצר הבית, כדי שנוכל לשחק יחד מאמאנט.  הקשר בינינו שהיה תמיד נפלא, התחזק יותר לאחר ששתינו הצטרפנו למאמאנט. הבת הנוספת גם עומדת להצטרף בקרוב".

סיוון: " אין גאה ממני לראות שהעברתי את הגנים ורומי שמנחיתה כמוני. ההתעניינות שלה במשחק ובפעילות הליגה, מאפשרת לנו שיח משותף, וזמן איכות נוסף".