חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

'קיבלתי את הילדים כיחידים וכיום הם מתפקדים כקבוצה' - פרויקט האלופים של מאמאנט- סוגרים שנה ראשונה עם כיתות 'גפן' בבית הספר 'כרמים' בכרמיאל

קבלו הצצה לאחד מעשרות הפרויקטים החברתיים שמאמאנט מקיימת במהלך כל השנה, כתרומה לקהילה


לפני שנה פנתה שחקנית מאמאנט המלמדת בבית ספר 'כרמים' אשר בכרמיאל לבת שבע אבוחצרה יושבת ראש מאמאנט כרמיאל ורכזת מחוז צפון, במטרה להעשיר את פעילות הקיץ של ילדים עם צרכים מיוחדים הלומדים בכיתות 'גפן' בבית הספר. משחק מאמאנט של שחקניות הליגה עם הילדים שהחל כפעילות חד יומית, הפך מהר מאוד לפרויקט במסגרתו מקיימת מאמאנט, פעם בשבוע, שיעורים לילדים עם צרכים מיוחדים, כולל ילדים על הרצף האוטיסטי.  (PDD),בהובלתה של המאמנת אביבית שירן , בעלת רקע עשיר בטיפול בנוער. מעבר לניסיונה המקצועי לאביבית שירן ניסיון אישי בגידול בנה בן ה-17, שאובחן כילד ברצף האוטיסטי בתפקוד גבוה (אספרגר).

'החל מהרגע הראשון, בו התחלתי לשחק בליגת מאמאנט, נשאבתי למשחק ולעשייה המבורכת. בשנה השנייה כבר הפכתי למאמנת של שמונה קבוצות מתוכן שתיים המורכבות משחקנים מהחינוך המיוחד - נערות בסיכון וילדים על רצף ה'PDD מספרת אביבית - שחקנית נשמה ומאמנת עם כל הלב ומוסיפה: ' מדובר על קשר דו כיווני בו אני מרגישה כי התרומה של הילדים גדולה ומשמעותית עבורי'.

מטרות הפעילות המבורכת הנן

  • יצירת אינטראקציה חברתית, קבלת האחר והשונה
  • רכישת קודים חברתיים (מה שברור לנו לא ברור להם)
  • חינוך לערכים ספורטיביים
  • ויסות עוצמת רגשות- התמודדות נכונה עם ניצחונות אכזבות, כישלונות והפסדים
  • לימוד הדרך הנכונה לעבודה קבוצתית-  היכולת לשתף, ההכרה כי כל אחד מיוחד גם אם קיימים שחקנים ואנשים בעלי רקע שונה (קוגניטיבי, חברתי)
  • עקביות והתמדה- ביסוס הביטחון העצמי ורכישת אמון

'הפעילות עם הילדים מאפשרת לי להעביר את הערכים של מאמאנט, בהם אני כל כך מאמינה: אהבה, אחווה, היכולת לגדול לצמוח (אני יכול) ולסגל לעצמך דרך חיים נכונה ובריאה באמצעות הספורט. את כל זה חשוב להביא לילדים שקשה להם יותר, במיוחד ברמה התקשורתית. אני מקבלת מהם כל כך הרבה, מהרגע בו אני נכנסת דרך שער בית הספר... הריצה שלהם אלי, החיבוק שהם מעניקים לי, היכולת שלהם לקחת את שק הכדורים, לבקש את המשרוקית במטרה לשפוט, היכולת שלהם להביע חשש מהכדור וגם השיחות שאנו מקיימים מעבר לשעות הפעילות. חשוב להבין כי ילדים הנמצאים על הרצף האוטיסטי נתקלים בקשיים עצומים לנהל מערכת יחסים, הכוללת שיח פתוח ותקשורת באמצעות מילים או מגע.  ההישגים המרכזיים של הפעילות מתמקדים בנושא הזה:  הילדים יודעים את החוקים של מאמאנט, הם עצמם אינם סובלניים ולו בקצת לאלימות או שיח פוגעני, מביעים רגשות בצורה נכונה על המגרש ומחוצה לו, מצליחים להחזיק את הכדור, ומבינים את המשמעות של צעד וחצי או שלוש מסירות בכל מהלך.

'קיבלתי את הילדים כיחידים וכיום הם מתפקדים כקבוצה' - פרויקט האלופים של מאמאנט- סוגרים שנה ראשונה עם כיתות 'גפן' בבית הספר 'כרמים' בכרמיאל

אם בעבר ילד בעל סף תסכול מאוד נמוך היה מגיב באופן קיצוני, ברגע שלא הצליח לתפוס את הכדור, כיום הוא יודע שלא מדברים לא יפה אל חבר הקבוצה אלא מכבדים, מכילים ומוחאים כפיים גם למי שהפסיד. עצם הפעילות גורמת לי גם להסתכל על הבן שלי בצורה קצת אחרת ולהבין אותו יותר' היא מסבירה.

'קיבלתי את הילדים כיחידים וכיום הם מתפקדים כקבוצה! כל אחד מבין את היכולות והאתגרים של השני ומבחינתי - השמיים הם הגבול. בקרוב יצטרף אלינו ילד עיוור איתו נעבוד באמצעות כדור מספוג שלתוכו הכנסנו פעמונים, כי מבחינתנו כל אחד יכול!'

אביבית מסבירה כי האתגר הבא, אליו כמהים הילדים כל כך הוא לקדם משחק נוסף בו ישתתפו הילדים והאמהות. משחקים מהסוג הזה בנוסף להיותם מרגשים וחשובים, מביאים לידי ביטוי גם את היכולת והרצון של הילדים להיות מעורים בחברה וזו המטרה הסופית. ליצור עבור כל אחד ואחת מהילדים הללו את האפשרות להיות נתרם ותורם בחברה  - מאמאנט זו הדרך והשפה הנכונה.

'למעשה בנינו מערך שנתי אשר משולב באופן קבוע בפעילות של כיתות 'גפן' בבית הספר 'כרמים' אשר בכרמיאל. פרויקטים מסוג זה מתקיימים הודות ליוזמות של אמהות-שחקניות והופכים לעיתים למודל אותו ניתן לשכפל במקומות נוספים ברחבי הארץ ובעולם. שילוב משחק מאמאנט באופן קבוע במערכת החינוך ויצירת תשתית לפעילות בבתי הספר, במיוחד כאשר מדובר על ילדים עם צרכים מיוחדים, מאפשרות לליגת מאמאנט להמשיך ולתרום, כחלק בלתי נפרד מהפעילות למען הקהילה שמקיימת ליגת מאמאנט ברחבי הארץ' מסכמת בת שבע. 

רותם סלע, מחנכת 'גפן' אורט כרמים כרמיאל: ' אין מלים לתאר את השקעתה של אביבית בתלמידינו, תלמידים על הרצף האוטיסטי. היא יוצרת איתם קשר אישי נפלא, ובסבלנות רבה, התמדה והשקעה אמתית מהלב- מקרבת אף את התלמידים המאתגרים ביותר שלנו. נוצרה בבית הספר קבוצה גדולה של תלמידים, שמצפים לאימון השבועי של ליגת מאמאנט. עיסוק זה בספורט חשוב לכל אחד, ועל אחת כמה וכמה לתלמידינו, אשר מתמודדים עם בעיות נרחבות המתווספות לבעיית התקשורת הקיימות'.

'קיבלתי את הילדים כיחידים וכיום הם מתפקדים כקבוצה' - פרויקט האלופים של מאמאנט- סוגרים שנה ראשונה עם כיתות 'גפן' בבית הספר 'כרמים' בכרמיאל