חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

ליגה משלהן

עונת מאמאנט 2017-2018 נפתחה בחודש נובמבר עם קבוצות ותיקות וחדשות. נפגשנו עם שלוש יושבות ראש שעם המון תעוזה, מוטיבציה ואמונה במטרה, הקימו קבוצות וליגות חדשות כל אחת בישוב בו היא מתגוררת.


ליגה משלהן

"לא אוהבת לשמוע את המילה לא"- כך הקימה פזית יו"ר שחקנית ליגת מאמאנט מודיעין  - תושבת חוזרת, ליגת מאמאנט,  כי רק שיש מאמאנט המקום הופך לבית

"לאחר 17 שנים בהן גרתי בארה"ב - קווינס, מתוכן שנה וחצי שיחקתי מאמאנט בקבוצת קווינס ניו-ירוק, חזרנו לארץ לעיר מודיעין. היה חשוב לי שיהיה לי קשר לחיי הקודמים גם בארץ, ולכן החלטתי להקים ליגת מאמאנט גם במודיעין" מספרת בהתרגשות פזית גז-אבגר יו"ר ליגת מאמאנט מודיעין, ליגה שהוקמה לפני שלושה חודשים  ומוסיפה: "היותי שחקנית מאמאנט בארה"ב, המורכבת מאמהות ישראליות, אפשרה לי להיות חלק מקהילה איתה חלקתי רגעים יפים על המגרש וגם מחוצה לו, כולל בילוי משותף של המשפחות. עם חזרתי ארצה הייתי צריכה ללמוד ללכת מחדש. היה לי חשוב לשחק מאמאנט בעיר בה אני מתגוררת, כי רק לאחר שיש מאמאנט באזור אפשר לקרוא לו בית. היה לי גם חשוב שילדיי שהיו עד כה שותפים מלאים ימשיכו להיות חלק מהמשחק. הם היו רגילים ללכת לישון מוקדם כי אמא הולכת לאימון, ולחכות בבוקר לתוצאה ולדעת מי ניצח.

בחודש אוקטובר האחרון פרסמתי פוסט בפייסבוק בו כתבתי שאני מעוניינת להקים ליגת מאמאנט. בתוך כמה ימים פנו אלי מעל 140 אמהות בעיר. אני רוצה להודות לשחקניות מאמאנט מודיעין, הנמצאות במנהלת יחד איתי: חגית מקלף וג'ולי שניידרמן, אמהות שהנן שותפות לדרך ולחזון של מאמאנט. הדבר לא היה קורה אילולא מייסדת ויו"ר מאמאנט עופרה אברמוביץ והמנכ"לית גלית אבשלום לא היו מלוות אותנו, ועוזרות לנו לאורך כל הדרך. כי במאמאנט את אף פעם לא לבד!".

ליגה משלהן

קבלו טעימה קטנה מערב פתיחה ע - נ ק 

ליגה משלהןליגה משלהן


כך תוכלי להקים קבוצה/ליגת מאמאנט באזור מגורייך -  מאחת שיודעת

פזית מנדבת טיפים ועצות, כיצד עושים את זה נכון

לא לפחד מהפחד - החשש קיים וזה בסדר. אצלי העשייה הגיעה ממקום של צורך גדול, דבר שהניע אותי ונתן לי מוטיבציה. כאשר אתן יוצאות לדרך, עשו זאת בלב שלם עם הידיעה הברורה שיהיו אתגרים שהם חלק בלתי נפרד מהתהליך.

ערכו סקר סביבתי - קיימו קבוצות מיקוד, ערכו תחקיר בין תושבי האזור כדי לקבל תמונה ברורה יותר לגבי אחוז האמהות המעוניינות להצטרף בשלב הראשון.

לא טוב היות האדם לבדו - אל תעשו את זה לבד. נסו לאתר מבעוד מועד, שחקניות פוטנציאליות שכולות להפוך לעוגן של הליגה החל משלב הגיוס ועד להתנהלות היום יומית.

גייסו תמיכה ממי שאפשר - במידה והעירייה לצדכם נהדר. גם אם לא, נסו לפנות לגורמים נוספים: מתנ"ס, מרכז קהילתי, דמויות מפתח ועוד. חשוב להבין כי הפעילות של מאמאנט יכולה לתרום ליישוב כולו בכל ההיבטים: ספורט, חברה, קהילה ומשפחה.

אל תקבלו את המילה 'לא' - גם אם בתחילת הדרך תקבלו לא מעט סירובים, לא תוכלו למצוא אולם, מאמנים ונראה יהיה שקשה לקדם את הקמת הליגה, אל תאמרו נואש. תאמינו בדרככם ותדהרו קדימה.

ליגה משלהן

רוצה גם את להקים ליגה משלך? לקבלת ליווי שלחי לנו מייל info.mamanet@gmail.com

מאמאנט טמרה

"נחשפתי לליגת מאמאנט בעקבות פעילות של מרכזי ריאן המציעים לאוכלוסייה הערבית שרותי הכוונה תעסוקתית, הכשרה מקצועית, השמה וליווי פרטני" מסבירה יאסין סועאד מורה לחינוך גופני, תזונאית ורכזת מאמאנט טמרה.

הנהלת ליגת מאמאנט יצרה חיבור עם הנהלת מרכזי ריאן ויחד עם מנהל המרכזים מר ניבראס טאהא, ביססו שותפות בה מרכזי ריאן מלווים את הקמת ליגט מאמאנט בישובים הערביים.

" מרגע ההקמה (לפני שבעה חודשים) ועד היום הצלחנו לבנות שתי קבוצות, כולן מורכבות מאמהות המתגוררות בטמרה. העיסוק בספורט חשוב לקהילה, כמו גם האתגר החברתי, קהילתי וקידום נושא הבריאות. המטרה שלנו להגיע למעמד של ליגה בהקדם. כפי שעשינו בתחילת הדרך, גם כיום אנו עוברות ברחובות העיר ופונות לאמהות כדי שיצטרפו למאמאנט. ראש העיר תומך בפעילות שלנו, דבר חשוב מאוד להתפתחות מאמאנט טמרה. התמיכה של הרשות מאפשרת הקצאת אולמות נוספים, יצירת מודעות, כבסיס להצטרפותן של אמהות נוספות. הבעלים והילדים מעודדים ולעיתים לוקחים חלק פעיל, דבר שיוצר חיבור נפלא בין חברי הקהילה. לאחרונה התקיימו גם משחקים עם השכנים מכרמיאל , פעילות שהנה חלק בלתי נפרד מהאג'נדה החברתית" מסבירה יאסין ומוסיפה:
"מאמאנט נותנת לי סיפוק עצמי ומרחיבה עבורי את האפשרות לעסוק בספורט תחרותי ובפעילות חברתית, נושאים שהנם חלק בלתי נפרד מהחיים בטמרה. אופי הקבוצות יוצר חיבור בין חברות הקהילה, וגיבוש חברתי בין אמהות רבות, בני זוגן וילדיהן".

ליגה משלהןליגה משלהן

קבוצת מאמאנט טמרה באירוע 'גם אני מודעת' בראשון לציון - חודש אוקטובר 2017

רוצה גם את להקים ליגה משלך? לקבלת ליווי שלחי לנו מייל info.mamanet@gmail.com


ככה זה שיש שתיים - שיתוף פעולה בין מאמאנט עמק חפר למאמאנט קדימה צורן יצר ליגה אחת טובה וחזקה

במאמאנט קיימים שני מודלים להקמת ליגה: מודל עירוני בו הרכב הקבוצות מבוסס על בתי הספר והגנים. השני הנו מודל אזורי המבוסס על קבוצות המתגבשות לפי היישובים.
לאחרונה נוצר שיתוף פעולה בין ליגת עמק חפר לליגת קדימה-צורן, במטרה לייצר ליגה אזורית גדולה וחזקה. נירית יו"ר ליגת מאמאנט עמק חפר אמא לשלושה ילדים מספרת:
"ליגת עמק חפר הנה ליגה אזורית השייכת לישובים רבים וככזו הנה מאוד הטרוגנית, ופועלת במתווה אזורי ולא ברמה הבית ספרית. למעשה, הליגה שייכת ליישובים רבי ונמצאת באחראיות המועצה האזורית.
היתרון בליגת מאמאנט - שכל מי שמתחילה לשחק נדבקת בחיידק, רוצה רק להמשיך ולשחק - וגם סוחפת אחריה רבות אחרות. כך הצלחנו להצעיד את הליגה קדימה."

איך נוצר שיתוף הפעולה בין יישובים כה רבים וגם בין שתי ליגות?

"החלטנו לחבור לשכנים שלנו מתוך מטרה להעצים את שתי הליגות. כיום ליגת עמק-חפר-קדימה-צורן מורכבת מ16 קבוצות ומעל 200 שחקניות"

השלם גדול מסה"כ חלקיו

"שיתוף הפעולה שנוצר משתי ליגות המורכבות מלא מעט יישובים, הצמיח למעשה ליגה אזורית נהדרת! המפגש בין אמהות ממקומות שונים לא מונע מאיתנו להיות משפחה אחת גדולה ברמת הקבוצה והליגה כולה. אני חושבת שהליגה שלנו מבטאת את הרוח והמהות של מאמאנט . יחד אנחנו משחקות, נפגשות וגם ממשיכות את מסורת ההתנדבות במהלך כל השנה.. הקבוצה שלי לדוגמא, משמשת בית חם לנערות במצוקה, מכינה מארזים ועושה כל שביכולתה כדי לתרום לקהילה. בנוסף אנחנו משתפות את המשפחות ומקיימות אירועי קידנט לילדים ואבאנט לבני הזוג.
צריך להבין... במאמאנט לא רק תופסים את הכדור. מי שמחוברת הופכת להיות חלק מכל המערך הזה שנקרא מאמאנט. מאמאנט זה לא חוג - זו דרך חיים" היא מסכמת.

ליגה משלהןליגה משלהן

רוצה גם את להקים ליגה משלך? לקבלת ליווי שלחי לנו מייל info.mamanet@gmail.com