חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

נשים מעוררות השראה: רכזת ליגת אשקלון - סיון שפר

הכירו את סיון שפר, מנהלת קהילת מאמאנט בליגת אשקלון. סיון הקימה את ליגת מאמאנט באשקלון, תורמת המון מזמנה ומרצה והובילה שינוי באיזור מגוריה.
יזמנו ראיון עם סיון בכדי להבין איך הכל התחיל? מה גרם לה להרים את הכפפה במטרה לספק לכולנו נקודת הסתכלות נוספת.


  1. ספרי לנו קצת עלייך: במה את עוסקת, היכן את מתגוררת, תחביבייך?
    שמי סיון שפר נשואה ליובל אמא לשלוש בנות גרה באשקלון, בעשור האחרון עובדת בעולם החברתי כיום בקרן רש"י כמנחה ארצית של תוכנית לקידום מוביליות חברתית.

  2. ספרי לנו בכמה משפטים על הליגה שאת מרכזת ועל הרגע שבו החלטת להתנדב לתפקיד?
    במסגרת עבודתי הנעתי הרבה מאוד תושבים להתנדבות ועשייה בעוד שבעצמי לא מצאתי את הזמן/התשוקה להתנדב במשהו משמעותי שימלא אותי. עם לידתה של ביתי השלישית הבשלתי כאמא ובהחלטה שלי ושל בן זוגי להישאר בעיר הבנתי שאני חייבת לייצר מציאות חברתית בעיר בה ארגיש שייכות ומשמעותית, זה התחיל עם מיזם חברתי שנקרא "מה לבשת היום לעבודה" בו נשים (ברובן מהיישוב) מעלות מידי יום מה הן לובשות לעבודה ממקום של ביטוי עצמי והעצמה נשים בעולם התעסוקה ועבר להפקת ירידי יד שנייה מגניבים בו כל ההכנסות נתרמות למען נשים בסיכון. עם המיזם הזה הגענו עד הבמה של מוני אקספו כהשראה לפעילות יזמית ביישוב. זה גרם לי להבין את העוצמה של הכוח הנשי בעיר והרצון שלו לבוא לידי ביטוי ולכן המשכתי בקו של בניית פלטפורמה לנשים בתחומים שונים וכשראיתי כל הזמן בפייסבוק שלי חברות שאני מכירה ממקומות שונים וחזקים בארץ לוקחות חלק במיזם הזה הבנתי שזה חייבת להגיע לאשקלון וזה בדיוק מה שאני מאמינה ומכוונת אליו, נשים, קהילה, ספורט וכו..

    נשים מעוררות השראה: רכזת ליגת אשקלון - סיון שפר

    ביולי 18 התקשרתי למטה מאמאנט ושאלתי איך מקימים ליגה באשקלון עופרה ענתה לי "חיכינו בדיוק למישהי כמוך.." וזה משפט שחקוק לי כגושפנקה לחשיבות של יוזמה לשינוי מציאות. מאז בתוך שנה הקמנו 9 קבוצות מהן 8 הומגניות בית ספריות ואחת מעורבת. הקמנו רשת נשית שמתחזקת ומחזקת וערה לכח של קהילה. מהרגע שמגיעה שחקנית לאימון ניסיון אין סיכוי שהיא לא נרשמת לליגה, השחקניות מדהימות, מגובשות ומורעלות אנחנו מפיקות לעצמנו אירועי פתיחה וסיום עונה מדהימים, טורנירים, טיולים ויש עוד כמה יזמויות מעניינות בקנה כמו קידום עסקים , נטוורקינג, מסיבת פורים, וכמובן מיצוב הקבוצות בבתי הספר ככח משמעותי ומוביל.
    לשמחתי זכיתי בשותפים משמעותיים שמאפשרים לזה לגרום ורשות מקומית שלוקחת אחריות ובעלות על המיזם ממחלקת הספורט, דרך מרכז צעירים ועוד.

    רכז/ת מקצועי/ת בליגת אשקלון: ליזה אהרון מנהלת ספורט עממי בעירייה
    מתנדבות פעילות בולטות: יש לנו צוות הפקה ובו שחקנית מכל קבוצה והן אמונות על האירועים מפיקות משלב החשיבה ועד לביצוע, נשים שלוקחות על עצמן יזמויות, שחקנית שעושה את העיצוב הגרפי.. ועוד

  3. האם נתקלת בקושי – במילוי תפקידך כאישה? לא, אני מרגישה דווקא שמאוד מכבדים ומאפשרים, ראש העיר רתום לנושא ומנהל מחלקת הספורט מקדיש לזה משאבים וכ"א שיצרו תשתית שתחזיק עוד שנים רבות.

  4. סיפור מצחיק / בדיחה פנימית / מקרה מרגש מהליגה
    יש לנו הרבה מאוד דברים מעניינים בליגה, 4 אחיות שמשחקות בליגה, אמהות ובנות שמשחקות בקבוצות שונות, הייתה פעם אחת שאחרי משחק אחת האימהות איחרה עם ביתה לביס' ושלחה מכתב שבשל משחק מאמאנט נאלצה לאחר.

  5. בנימה אישית – מה המסר שחשוב לך להעביר לשחקניות? אני מציעה וממליצה לכל אמא לצד גידול הילדים והמציאות העמוסה בפיתוח קריירה תמצאי את המקום בו את יכולה להתחזק ולקבל ממנו כוחות, אצלנו יום האימון שלנו הוא קדוש וכל מפגש כזה נותן עוד אויר להמשיך במשימות החיים החשובות.


נאום טקס הפתיחה לעונה 2019-20:

ערב טוב לכולן,
אני גאה ונרגשת לפתוח את ערב פתיחת העונה השנייה של מאמאנט אשקלון
עברה רק שנה מפתיחת העונה הקודמת ועברנו כ"כ הרבה יחד אני באופן אישי מרגישה ששמורות לנו חוויות שזר/ה לא יכול להבין, זה מתחיל מהתרגשות להתאמן עם קבוצה חדשה שאת רובה לא הכרנו לפני.

ללמוד משחק חדש שזורק אותנו כמה שנים אחורה אי שם לגיל 10 ולרגע מאפשר לנו לחזור להיות ילדות שמתלהבות מתפיסת כדור, מזריקה טובה..וגם מציף אכזבה כשאנחנו פחות מצליחות..
היום בפתח העונה השנייה כשכבר גדלנו בשנה אנחנו הרבה יותר בוגרות, מנוסות ועם שאיפות גבוהות יותר אני מעריכה שהאתגרים האישיים והמקצועיים יתגברו מאוד.
אני מאחלת לעצמנו לזכור להנות מהדרך, מהחברות, מהערך של כל אחת , לראות מעבר למשחק, להפיק ולהתפתח מכל הזדמנות.

תודה לכל אחת ואחת שבחרה להצטרף אלינו למשפחה ,
השנה גדלנו ל9 קבוצות מעל 120 שחקניות
והשנה אני רוצה לאתגר אותנו כליגה ולזכור שמאמאנט זה הרבה מעבר לכדורשת. להיות מאמאנטית אמיתית זה למצוא דרכים לתרום לקהילה בה אנחנו חיים, לבתי הספר אותם אנחנו מייצגות, לתרום מהיכולות והכישרון שלנו.
מקווה מאוד שנצליח להפיק יוזמות מרגשות וחשובות, תזכרו שזה בידיים שלנו וכשנעשה זה יקרה.

ובנימה הזו אני רוצה להגיד שזו משימה לא פשוטה ורק בזכות עבודה משותפת שמבוססת על חברות, אמון ואמונה בצדקת הדרך אנחנו מצליחים לסלול תשתית אמיתית לליגה שתמשיך לגדול ולצמוח להישגים נוספים.
אני רוצה להודות לעיריית אשקלון
לעומד בראשה ראש העיר תומר גלאם שהבטיח שיפעל ויעשה הכל כדי לעזור לנו
לסגנית ראש העיר וממונה על קידום מעמד האישה מיריי אלטיט
לממונה על הספורט דורון נקשרי
למנהלת אגף תנו"ס דפנה ביטון

למחלקת הספורט שלנו שתדעו שמה שהם עושים עבור הליגה זה נדיר, ייחודי ופורץ דרך!
למוביל הראשי של הליגה מנהל מחלקת הספורט מרסלו בורדמן
לסופר וומן שלנו ליזה אהרון שאנחנו עוברות יחד מסע לעיתים מפרך אבל תמיד מצליחות למצוא פינה לנוח ולהנות מהדרך תודה אישית ענקית
השנה הצטרפו אלינו עוד שני שותפים מדהימים לארוע הפתיחה שאני מקווה שזו תחילתה של ידידות מופלאה...

למנהל מרכז צעירים ניסים בן דוד על השותפות האמיצה ועל כך שהוא רואה בנו עדיין צעירות...
לאוסנת שובל הנדירה מנהלת מחלקת פרויקטים וארועים שאיפשרה לנו לחגוג בחאן ! על הנתינה והמקצועיות הבלתי מתפשרת לצוות שלה רחמים, צופית,
למאמנות המדהימות- אנה, דניאל, רעות  וקטרין
לקפטניות האלופות, זכינו בחבורה איכותית, מחוייבת ואמיתית גאה מאוד בכן -אביבה דודפור, אורטל כנעני, גלי דניאלי, טלי לוי, עליזה ג'ינו, ענת אמידי,  מיכל צמיר, שולי מדמוני, שני בראל, שמרית ונצובסקי. כן ירבו...
לאבי הבית שמואל, ברנרד, יגאל

לצוות ההפקה התותח שהרים את האירוע משלב החשיבה ועד הביצוע המושלם
יפה עזרא, נופית רשף, בת שבע טטרו סבן, ימית בוסקילה, מיטל ואזנה, מננה מירלשווילי, שמרית ונצובסקי, שני בראל, טלי לוי, שולי מדמוני, גלי דניאלי,
ירדנה בן שלום שהיא גם אחראית וועדת תקנון, חשוב שתכירו את זה
לאיילת חדד המהממת על עיצוב ההזמנה ועל כל העיצובים בדרך
לאתי אהרוני האלופה על סירטון מדהיםםםם שתכף תיראו
לנירה דידי מעצבת פנים מוכשרת על עיצוב המקום התכנון, החשיבה וההפקה
לעליזה ג'ינו המוכשרת שלנו העיצובים המיוחדים
לתקווה והילה גבע מקינמון על האוכל המושלם, והעוגה הנדירה
לדי.גיי גיל עזרא שהוא כבר קבוע בארועים שלנו המון תודה על המאמץ מצידך

לכל השחקניות הוותיקות והחדשות שהצטרפו אלינו שיהיה בהצלחה- מאחלת לנו ערב מהנה ומגבש!!