חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה



"אמהות התחילו לעשות ספורט – עכשיו הן דואגות לעצמן" – מאמאנט ג'סר א-זרקה כמעט סוגרת שנה

פירוש שם היישוב העירוני ג'סר א-זרקה הנו 'נהר כחול', בשל קרבתו לנחל התנינים. 16,000 התושבים נאבקים באתגרים רבים בתחום הכלכלה, החינוך החברה ועוד. לאחרונה נקשר שמו של הכפר באופן חיובי, במסגרת כתבה ששודרה בערוץ MusawaChannel, בה התראיינו שחקניות שתי קבוצות מאמאנט 'ג'סר א-זרקה' וסיפרו על השינוי שעברו, אותו הובילה המאמנת חמאמי ג'מיל.


"מאמאנט היא תרופה לבית"
"אני מלמדת את השחקניות הרבה מעבר מהתנהלות ספורטיבית, וכיצד להחזיק את הכדור. חלק בלתי נפרד מהפעילות כולל לימוד כיצד להתנהג עם הילדים, ואיך מנהלים שיח בצורה מכובדת" מספרת חמאמי, אשר מגדירה את מאמאנט כ'תרופה לכל בית'. "אם בעבר האמהות התביישו לצאת מהבית, כמעט ולא היו אומרות שלום האחת לשנייה, היו עסוקות רק במה שקורה בבית, כיום הן עוסקות בספורט, מנהלות חיי חברה, מבינות שהן חלק מקהילה, מקדישות זמן לעצמן, ומקפידות לאכול בריא".

חמאמי שגדלה ביישוב העירוני, ידועה בין תושבי הכפר כבת הים הקטנה, בשל חיבתה לים ולדייג. מאז ומעולם אהבה לעסוק בספורט – בנוסף להיותה שחקנית כדורגל מקצועית בליגת העל לנשים, שיחקה כדורעף, התאמנה באתלטיקה קלה, הרמת משקולות, וכיום היא גם מלמדת ילדים בגיל הרך, על ענפי הספורט השונים. לפני תשעה חודשים, קיבלה על עצמה את הקמת הקבוצות בג'סר א-זרקה, עברה קורס מדריכים, וכיום היא משתתפת בקורס מאמנים של אקדמיית מאמאנט.

"אמהות התחילו לעשות ספורט – עכשיו הן דואגות לעצמן" – מאמאנט ג'סר א-זרקה כמעט סוגרת שנה

השם מאמאנט – גרם לאמהות להבין שזה בשבילן

"את יודעת מה הדבר שהכי משך את הבנות לאימון הראשון?" היא שואלת ומספרת: "השם.. מאמאנט. הן הבינו שזה בשבילן. בשלב הראשון הן לא רצו להצטלם. בהמשך הדרך, שכנעתי אותן להצטלם עם החולצות. הן היו גאות. הכתבה שהתפרסמה לאחרונה, גרמה להן ולתושבי הכפר התרגשות אדירה. גם אני כמו רבים אחרים הזלתי דמעה. זו הפעם הראשונה, שהנשים, האמהות של ג'סר עושות משהו  טוב  לעצמן, וכל התושבים איתן, כולל הבעלים והילדים, מחזקים וגאים".

מאז פרסום הכתבה, כמות הפונות במטרה לקחת חלק בפעילות מאמאנט גדלה בצורה משמעותית ובקרוב, עתידות לקום קבוצות נוספות שיצטרפו לליגה.
את זיהוי הפוטנציאל המצוי בכפר היא חבה לגלית אבשלום – מנכ"לית מאמאנט: "האמהות של ג'סר מבינות שעכשיו יש להן כוח. פעם הן היו מפוחדות וכיום הן חזקות. בעבר הן ישבו בבית, ולא ידעו איך להתנהג בחוץ. היום אנחנו מוכיחות שלאימהות יש יכולות,  כוח, אמונה ומסוגלות (עצמית) לעשות כל דבר שאנחנו רוצות. תודה למאמאנט -  ולגלית שהאמינה בנו וחשבה עלינו.. בזכותה אנחנו נמצאות איפה שאנחנו היום. בקרוב אני אקים את 'קפה מאמאנט' ליד הים, בו יוזמנו כולן לפני כל אימון לדבר, לשתף ולהתרגש".

הכתבה המלאה – שווה צפייה

"אמהות התחילו לעשות ספורט – עכשיו הן דואגות לעצמן" – מאמאנט ג'סר א-זרקה כמעט סוגרת שנה