חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה



הכל זהב - "ביום חמישי בבוקר אין תורים לרופא ואין נכדים - יש רק מאמאנט"

שלושה זוגות משחקים בקבוצת מאמאנט זהב רחובות, כולם מעל גיל 60 ואף יותר, רצים, מנחיתים ומוסרים. מה זה עושה לזוגיות? איך חוזרים לפעילות ספורטיבית בגיל השלישי, ומה קורה אם אחד מבני הקבוצה מפספס - במיוחד שמדובר בבן הזוג?


ישבנו עם מירה קפטנית קבוצת Grand Goldenet ובעלה הווטרינר טוביה (טרוור) וינר - הנשואים מעל 45 שנים - כדי להכיר קצת יותר את מה שקורה מאחורי הקלעים במאמאנט זהב.

הכל זהב - "ביום חמישי בבוקר אין תורים לרופא ואין נכדים - יש רק מאמאנט"

"המשחק המשותף במאמאנט, מאפשר לנו בילוי זמן איכות נוסף. יש לנו עוד הזדמנות להיות יחד. כיף לי לשחק עם מירה, מדובר בהזדמנות נוספת להיות יחד. לפעמים אנחנו משחקים יחד ולעיתים האחד מול השנייה ובכל מקרה, אני אוהב את שיתוף הפעולה בינינו, וכל כך גאה לראות את מירה משחקת ומוסרת לי. לאחר כל אימון אנחנו מנהלים שיח, ומנתחים את ההתנהלות של שנינו ושל הקבוצה" מספר טוביה בהתרגשות.

"אסור לטרוור לפספס אף זריקה או לעשות טעות, שלא יעשה לי בושות, כולם יודעים שהוא בן הזוג שלי" צוחקת מירה ומוסיפה: " ביום העצמאות הוא יהיה בן 70 ומשחק נפלא מאמאנט - כמו בני הקבוצה הנפלאים שלנו. אנחנו משתדלים להוכיח שהגיל הוא (לפעמים) רק מספר. הנכדים שלי מצפים שאעלה איתך על המגלשה והנדנדה, והנכדה הבכורה עודדה אותי לנסוע על הסגווי. אמא שלי גם מעודכנת בכל מה שקורה באימונים, היא בת 88 ובן זוגה בן 98 - ושניהם עדיין עוסקים בספורט. אולי כדאי להקים גם ליגת מאמאנט זהב פלוס."

סיפרתם שיש לכם עיסוקים רבים - הצלחתם לפנות זמן גם למאמאנט?
מירה: "בימי חמישי בבוקר, יתהפך העולם אנחנו באימון, ואני גם דואגת לכך שכולם יגיעו. אין תור לרופא, אין נכדים, אין כלום - רק מאמאנט! החברים לקבוצה כבר ביקשו ממני להוסיף אימון. בהכירי את הצעירים, הם מתקשים להבין כמה הלו"ז שלנו עמוס , מצד שני שרוצים אפשר למצוא זמן. אצלי גם כקפטנית אין שחרורים. אני גם מקבלת תגובות נלהבות בקבוצת הווטסאפ שלנו לפני ואחרי כל אימון."

טוביה: "הסיבה שהחלטתי להצטרף למאמאנט הייתה ההתלהבות של מירה לאחר כל אימון. גם כאשר הייתה לה בעיה בכף היד שגרמה לכאבים, היא קיבלה עידוד חיובי מהרופא להמשיך, כי זה עושה טוב לנפש, גם במחיר של כאב קל פה ושם."

הכל זהב - "ביום חמישי בבוקר אין תורים לרופא ואין נכדים - יש רק מאמאנט"

"במטרה לתאר את הפעילות שלנו כמאמאנט זהב - עלו כמה רעיונות לשם הקבוצה: 'קרעחצנט  - סבבאנט - אויוינט'  ועוד. לבסוף הוחלט: 'Grand Goldenet'. לפעמים אנחנו קצת מקטרים, ויחד עם זאת דואגים להרעיף שבחים על מי שמצליח וגם לעודד את מי שקשה לו.

מאמאנט עושה משהו מדהים גם לשחקנים בגילנו, כאינדיבידואלים ולנו גם כזוג. לעיתים מפספסים, לפעמים קצת כואב אבל בסופו של אימון.. כולנו הולכים הביתה עם חיוך" הם מסכמים.

הכל זהב - "ביום חמישי בבוקר אין תורים לרופא ואין נכדים - יש רק מאמאנט"

מה הצפי להמשך?
מירה: "לשחק יותר מול קבוצות אחרות, להמשיך ולגבש את הקבוצה שקיימת רק מספר חודשים - דבר אותו אני מנסה לקדם על ידי ציון ימי הולדת, הבאת כיבוד, ברכות החלמה ופעילות חברתית. אדם מבוגר יכול להיות לפעמים כמו תינוק, ובעיקר לדאוג לעצמו ולצרכיו. הפעילות הקבוצתית במאמאנט, שהיא הרבה מעבר לפעילות ספורטיבית, מאפשרת לנו לתת גם לאחרים".

הכל זהב - "ביום חמישי בבוקר אין תורים לרופא ואין נכדים - יש רק מאמאנט"

התמיכה של העירייה חשובה מאין כמותה לקידום פעילות כדוגמת מאמאנט זהב, המשפיעה על הגיל השלישי בעיר ועל כלל תושביה. "בן גוריון אמר: 'הגידו כן לזקן' וזה מה שאנחנו עודים בעיר רחובות" מסבירה ד"ר רוני באום - חברת מועצת העיר מחזיקת תיק הגיל השלישי ותיקים ואוכלוסיות מיוחדת וקהילה

"היה לי חשוב להקים ליגת מאמאנט ברחובות, דבר אותו עשינו משנת 2014. התחלנו עם 6 קבוצות וכיום הליגה מונה 20.  כמי שמנהלת גם את נושא האזרחים הותיקים בעיר, אני מקבלת לא מעט בקשות ליצירת פעילות ספורטיבית וחברתית. הבנתי שליגת מאמאנט מאפשרת פעילות קהילתית והתנדבותית מגבשת וחשובה, בנוסף לאימון או למשחק. החלטנו לתת גב כלכלי ולוגיסטי - כדי שכולם ירוויחו- גם הגיל השלישי וגם כל תושבי רחובות. לפני מספר חודשים הוקמה הקבוצה וההיענות הייתה מדהימה. מאמאנט זהב נותנת מענה לגיל השלישי, וגם למשפחות, לצעירים ולילדים, שעבורם הם מהווים מודל להשראה. בחג פורים האחרון ערכנו הפנינג בו השתתפו כל חברי הליגה, כולל ילדים ונכדים. פרשנו שלוש רשתות וההנאה הייתה גדולה.

הקמת ליגת מאמאנט זהב בעיר, הנו דבר משנה תודעה ובעל חשיבות עצומה לכולם. אנחנו מצדנו נמשיך לתמוך ולסייע ככל שנוכל".

הכל זהב - "ביום חמישי בבוקר אין תורים לרופא ואין נכדים - יש רק מאמאנט"