חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה



זמן פציעות? תשכחו מזה - מאוחדת מלמדת אתכם כיצד לשמור על גופכן

כדי לקיים שגרה נכונה של אימונים ומשחקים, אנחנו צריכות לדעת לשמור על הגוף שלנו, לשחק נכון ולמנוע פציעות. למשל: שליחת הסרף וחיזוק השריר תוך שמירה על האצבעות, ירידה מדורגת לתפיסה של כדור נמוך כדי לשמור על הברכיים, שימוש בעזרים מתאימים, חימום לפני האימון ושחרור בסופו. אז איך אפשר לנסות ולהימנע מפציעות?


מאת: נועה רוסו אייש, פיזיותרפיסטית, מאוחדת

מספר הנשים העוסקות בספורט מקצועי או עממי - גדל בהתמדה מידי שנה, ולראייה, ליגת מאמאנט ההולכת ומתרחבת. כדי לשחק בצורה נכונה ובטוחה, כדאי להכיר את הייחוד של הגוף הנשי; נקודות התורפה והחזקות שלו.

מה קורה אצלנו הנשים?
נתחיל עם המחזור החודשי - במהלכו מופרשים אצל האישה הורמונים שגורמים לקרישת דם מוגברת, עלייה בלחץ הדם, הגברת ספיגת סידן בעצמות, עליה של 0.5-0.3 מעלות בטמפרטורת הגוף הבסיסית, שינוי בפרמטרים נשימתיים, שינוי במטבוליזם וגם - תפקוד קוגניטיבי חד ועלייה בזיכרון. בנוסף לשינוי במצב הרוח אנחנו עלולות לסבול מכאבי בטן, עוויתות, חרדה, דיכאון, שינויים במצב הרוח, כאבי ראש וגדילת החזה ורגישותו - תופעות לוואי, שעלולות להשפיע על הביצועים שלנו במהלך האימון, משחק או טורניר חשוב. תנאים אלו עלולים לגרום גם לפציעות.

המבנה האנטומי שלנו משפיע גם הוא על הדרך בה אנחנו משחקות: אגן רחב ורגליים קצרות תורמים ליציבות – אבל גם  לעומסים לא רצויים על הגפיים התחתונות. הלב שלנו קטן יותר משל גברים ולכן מספק פחות דם לשרירים בכל פעימה. נמצא כי דופק האישה גבוה מדופק הגבר בחמש פעימות לדקה, בעת ביצוע מאמץ פיזי זהה. מבנה בית החזה צר יותר ועקב כך, תכולת האוויר בריאות האישה והאפשרות לחמצון התאים נמוכה יותר.

במהלך פעילות גופנית אנחנו נוטות לגייס קודם את השריר הארבע ראשי בעת הפעלת הרגל. מחקרים שנערכו בקרב ספורטאיות מצאו פער ניכר בין הרגל הדומיננטית לרגל השנייה, דבר שעלול גם הוא לגרום לפציעות.

זמן פציעות? תשכחו מזה - מאוחדת מלמדת אתכם כיצד לשמור על גופכן

מה עלינו לעשות כדי להתאמן נכון?

  • הקפדה על חיזוק שרירים כללי, מעבר לעיסוק בתחום ספורט ספציפי. הדגש צריך להיות על חיזוק שרירי ההמסטרינגס והתאומים ואימון תגובה מהירה לאתגרי יציבה.
  • חיזוק הרגל שאינה דומיננטית, ולהקפיד על לימוד טכניקת ריצה, קפיצה, נחיתה והאטה נכונה.
  • במידת הצורך חשוב להוריד את דרגת הקושי במאמץ הגופני; היו היו ערות למצב הפיסי והמנטאלי שלכן בתקופת המחזור החודשי, והיזהרו בביצוע פעולות אגרסיביות בתחרויות או בטורנירים.
  • בצעו חימום טוב ומקיף לשרירים שלכן לפני אימון או משחק.
  • שחררו את הגוף היטב אחרי האימון או המשחק, לפני שאתן עוברות למצב מנוחה.