חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה



במאמאנט - אף אמא לא נשארת מאחור - פרויקט כלא 'נווה תרצה' למען אסירות וילדיהן

ילד של אסירה יוצא מהכלא, לבוש בחולצה שעליה רשום: ' גם אמא שלי במאמאנט'. לפתע הוא רואה ילדים כמוהו, הלבושים באותה חולצה בדיוק, ואז הוא מרגיש קצת פחות לבד. פעם בחודש נפגשות האסירות של כלא 'נווה תרצה' עם הילדים למשחק מאמאנט


"מדובר בקשר בלתי אמצעי מבחינת האמא והילד. אם פעם ישבו זה מול זה או האחד ליד השני, כיום כולם לוקחים חלק בפעילות, שיוצרת עבורם חוויה משותפת, בה הם מסתכלים האחד לשני בעיניים, מחייכים וצוחקים" מסבירה איילת בר גיל  שחקנית קבוצת 'נווה נאמן' בליגת מאמאנט הוד השרון, שהחלה לרכז את הפרויקט לפני שלושה חודשים  לאחר שהחליפה את קודמתה בתפקיד - סמדר פרידמן. גם איילת סיימה לפני כשבועיים את קורס המאמנים.

במאמאנט - אף אמא לא נשארת מאחור - פרויקט כלא 'נווה תרצה' למען אסירות וילדיהן

אסירות כלא 'נווה תרצה' משחקות מאמאנט

במאמאנט - אף אמא לא נשארת מאחור - פרויקט כלא 'נווה תרצה' למען אסירות וילדיהן

משחק ידידות עם קבוצת 'צוקי אביב'

עד לפני ארבעה חודשים התקיים משחק ידידות פעם בשנה, ביi קבוצת כלא תרצה לקבוצה מהליגה. החל מינואר 2018 תגיע קבוצה לשחק מאמאנט בכלא פעם בחודשיים. את המשחק הראשון  פתחה קבוצת 'צוקי אביב' בהובלת המאמן הרנן רובינסקי, שמאמן יחד עם שירי כהן גם את קבוצת 'נווה תרצה'. ב28.3 תגיע קבוצה מחבל מודיעין.

"הגעה של קבוצות מחוץ לכלא, מרגשת מאוד את האסירות. הן חיות ממשחק למשחק, כולל הביקורים של הילדים שלהם" מדגישה איילת ומסבירה: "האסירות כבר נשפטו. אנחנו מתייחסות אליהן כאל אמהות ושחקניות. אין ספק כי מדובר במצב מאתגר, בו הניידות של האסירות גדולה (שחקנית אחת נכנסת והשנייה משתחררת), לעיתים יש אזעקות באמצע אימון, ומצבן של האסירות יכול להיות רגיש. יחד עם זאת, כולם מגויסים כדי ליצור חוויה נפלאה לאסירות ולילדים".

סרטון: סגן גונדר שרה פרידמן - מנהלת הכלא