חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

במהלך חודש ינואר נפתחו שלושה קורסי מדריכי/מאמני מאמאנט במקביל

ברעננה, במטה אשר ובמזרח ירושלים. כיצד ניתן להפוך למאמן? האם כל אחד/ת יכול/ה? ומה הערך המוסף שמקבל כל אחד מהצדדים?


"המאמן הוא סוכן השינוי, הוא זה שיכול להוביל את הקבוצה למקום חיובי ושיתופי כבסיס טוב לפעילות הקבוצה על המגרש, וגם כדי למנף עשייה נוספת עבור כל שחקנית, בני המשפחה והקהילה" מסביר זיו סדבון - רכז מקצועי קורסי מאמנים מאמאנט ומוסיף: "במסגרת קורס המדריכים/המאמנים של מאמאנט לומדים המשתתפים כיצד לנהל קבוצה בכלל ועם הרכב של שחקניות בפרט, איך אפשר להפוך קבוצה הטרוגנית למגובשת במסגרת האימונים/המשחקים, וכל זאת מבוסס על ערכי מאמאנט. במהלך הקורס מוקדש שיעור שלם לנושא 'המשחק ההוגן' (fair play). בנוסף ניתן דגש על חינוך להתנהגות טובה כלפי היריב והשותפים למשחק, התמקצעות, כבוד הדדי, אפס סובלנות לאלימות, והתמודדות עם מקרים ותגובות. קצב הקורסים הולך וגדל ולראשונה השנה נפתח קורס במזרח ירושלים - שועפאט המתקיים כולו בשפה הערבית."

במהלך חודש ינואר נפתחו שלושה קורסי מדריכי/מאמני מאמאנט במקביל

רגע לפני שנמשיך.. משחק טריוויה קצר:

  1. מה ההבדל השעות בין קורס הכשרת מאמנים לקורס הכשרת מדריכים
    קורס דומה: קורס מדריכים 90 שעות / קורס מאמנים 140 שעות - קורס בו מקבלים ידע וכלים נוספים כחלק מהכשרת השחקנית למאמנת.
  2. האם אחוז השחקניות המשתתפות בקורסים גדל או קטן לאורך השנים?
    החל מהקורס הרביעי הסתמן היפוך מגמה - מאז ועד היום קיים רוב נשי בצורה מובהקת
  3. מהו הגיל הממוצע של משתתפי הקורס?
    הקורס מתאים לחתך האוכלוסייה רחב של שחקנים/ות. הגיל הממוצע של ממוצע המשתתפים בינו 40
  4. ומה עם בני הזוג והילדים? האם הם מסתפקים ביציע או לוקחים חלק פעיל יותר לאורך השנים?
    לאורך השנים מסתמנת מגמה נוספת - ביחס לכמות בני הזוג והילדים של שחקניות מאמאנט, הלוקחים חלק פעיל בקורסים.  קיימת עלייה של כ20% מבני הזוג והילדים - שלוקחים חלק במערך ההדרכה של מאמאנט וקורסי המאמנים האחרונים.


קורס מדריכי/מאמני מאמאנט - כל אחד/ת יכול/ה

"חשוב להבין שקורס המדריכים/מאמנים פונה בעיקר לשחקניות בליגה שרוצות להשתדרג או לבעלי תפקידים שרוצים לקבל הכשרה נוספת או להבין יותר את הענף. בימים אילו מתקיים קורס מאמנים ברעננה ושני קורסי מדריכים - במטה אשר ולראשונה נפתח גם קורס במזרח ירושלים - בשועפאט. בקרוב ייפתח גם קורס מדריכים בעיר באר שבע, דבר הנובע מהתרחבותה של הליגה לפריפריה, גידול של קבוצות ברחבי הארץ ועקב כך דרישה לצוות מקצועי" מסביר זיו ומתייחס גם לליגות מאמאנט הפועלות מחוץ למדינת ישראל: " בדרך לקריביים עוברים בניו יורק - וכך היה במהלך חופשתי האחרונה. רגע לפני שנפשתי, אימנתי קבוצות של מאמאנט בארצות הברית. יש דרישה לקורסים של מערך ההדרכה גם מעבר לים - ובעקבות כך אנחנו חושבים לפתוח גם שם קורסי מדריכים/מאמנים. כרגע הצוותים מחו"ל מגיעים לישראל כדי לעבור השתלמויות, ואנו עורכים סמינרים כדוגמת הסמינר שהתקיים בחודש אוגוסט בליגת מאמאנט לוס אנג'לס, בהם אנו מכשירים צוות מקצועי כולל מאמנים, שיובילו את הקבוצות".

במהלך חודש ינואר נפתחו שלושה קורסי מדריכי/מאמני מאמאנט במקביל

רוצים להיות חלק ממערך ההדרכה של ליגת מאמאנט?
המשתתפים מספרים כי הקורס עצמו הוא חוויה חברתית ממעלה ראשונה. מדובר על אתגר הכולל התחייבות של שלושה חודשים, אימונים ברמה גבוהה ולימודים אינטנסיביים - תיאורטיים ומעשיים.
המשתתפים עוברים הכשרה מקצועית המשלבת את ערכי הליגה, ומאפשרת להם לצאת מחוזקים על ידי קבוצה שמחוברת לעצמה ולקהילה. ישנן שחקניות שבוחרות לקחת חלק בקורס רק כדי להשתפר, וגם כדי לשדרג את עצמן מבחינה מקצועית, ואחרות הופכות למאמנות. ישנן שחקניות שעזבו את מקום עבודתן והפכו להיות מאמנות במשרה מלאה.

"לעמוד מול קבוצה של שחקניות ולהשפיע על חייהן זו זכות, מדובר בעבודה מאתגרת ומתגמלת. כל מי שרוצה להצטרף למהפכה מוזמן/ת החל מגיל 16 ומעלה" מסכם זיו.

להרשמה לקורס המאמנים/מדריכים לחצו>>

במהלך חודש ינואר נפתחו שלושה קורסי מדריכי/מאמני מאמאנט במקביל