חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

בירת ישראל וליגת מאמאנט מרחיבות את שיתוף הפעולה

לראשונה מקדמות קורס מדריכות ל15 מורות לחינוך גופני בשועפאט מזרח ירושלים


ניבין הנה מורה לחינוך גופני וחינוך מיוחד בלוד ושחקנית מאמאנט לוד, אשר משתתפת כמנחה  בקורס מדריכי מאמאנט שנפתח לראשונה במזרח ירושלים - בשועפאט. הדבר יאפשר לעיריית ירושלים להרחיב את פעילות מאמאנט בעיר גם בקרב שחקניות המגזר הערבי.
שאלנו את ליאת פיטרו - מנהלת היחידה לספורט עממי בעיריית ירושלים - אחראית על המגזר הכללי - על מהות שיתוף הפעולה, על חשיבותה של אחריות חברתית לקיומה של קהילה חזקה ואיכותית, ומדוע החליטה עיריית ירושלים לקדם ולהרחיב את שיתוף הפעולה עם מאמאנט.

"הכל התחיל כאשר אמא מביה"ס 'תל"י - בית וגן'  - שמעה וחוותה אימון מאמאנט, והחליטה לפתוח קבוצה. יחד עם סיימון לוי - מנהל העמותה לקידום הכדורעף בירושלים ומנהל הליגה של מאמאנט בירושלים ובתמיכה מלאה של העירייה יצאנו לדרך. מדובר ביוזמה מהשטח בה החלטנו כעירייה לתמוך ככל שנוכל. בשנה הראשונה לקחו חלק 4 שכונות בעיר, שהפכו לחלק מליגת מאמאנט, והצטרפו לקבוצות שהיו קיימות במחוז ירושלים. מאז כמות הקבוצות הולכת וגדלה. הליגה התפתחה בירושלים כמו אש בשדה קוצים, וכיום היא מונה למעלה מ-20 קבוצות בעיר ירושלים בלבד"

בירת ישראל וליגת מאמאנט מרחיבות את שיתוף הפעולה

מה כוללת תמיכת העירייה בפעילות הליגה, וכמה היא חשובה?
"התמיכה כוללת כמה היבטים. בראש ובראשונה חשוב שאנחנו - גורמי העירייה - נכיר את מאמאנט וניקח חלק בפעילות של הליגה,  כולל הגעה לאירועים אליהם אנו מוזמנים כדוגמת 'קידנט' ועוד.

בנוסף ולא פחות חשוב, תקצבנו את ליגת מאמאנט כחלק מהמימון השוטף, שאנו מעניקים למנהל הקהילתי בכל שכונה. צריך להבין שרוב קבוצות מאמאנט נמצאות בקשר עם המנהל הקהילתי, החל מהקצאת אולמות, הצבת רשתות ועוד.

אנו נותנים גם יד להתקנת רשתות באולמות בהן לא היו קיימות רשתות או שהקיימות אינן תקינות. בשכונת תלפיות מזרח שיפצנו אולם גדול כולל התקנת רשתות חדשות וסימונים, שהוקצה לפעילות של מאמאנט, והפך לאולם הבית של כל הטורנירים של הליגה.

המחלקה לקידום נשים בעירייה ערכה 'כנס לקידום מעמד האישה בספורט' , אליו הוזמנו שחקניות מאמאנט, אשר משמשות דוגמא לעשייה ספורטיבית, בריאותית וקהילתית.

בירת ישראל וליגת מאמאנט מרחיבות את שיתוף הפעולה

כיצד פעילות מאמאנט בעיר - תורמת לתושבים ולקהילה?
"מטרת העל שלנו היא ליצור קהילות חזקות של נשים בשכונות באמצעות מאמאנט ונשים בספורט.
הפעילות של ליגת מאמאנט בעיר ירושלים מאפשרת יצירת  קהילה איכותית וחזקה, הכוללת כוח נשי העוסק בספורט, בריאות, אחריות חברתית, ומשמש דוגמא ומופת לבני המשפחה וחברי הקהילה.
צריך להבין שקבוצה אחת של מאמאנט, מקדמת פנאי איכותי ובריאותי, מעודדת יצירת חברויות חדשות, ומבססת תשתית של כדורעף למען דור ההמשך. הילדים רואים את אמא משחקת מאמאנט - ומתחקים אחריה במשחק כדורעף בבית הספר. מעוררי השראה הם הילדים ובני הזוג, המעודדים את האם המשפחה המשחקת על המגרש, וגורמת לגאווה בה ובפועלה".

וכעת פעילות מאמאנט מתרחבת גם במזרח העיר...

"במהלך חודש ינואר נפתח קורס מדריכות בבית חנינה  - שועפאט, במטרה לייצר הכשרה במזרח העיר, וכך גם להרחיב את פעילות הליגה באזור. מצאנו תקציב למטרה זו, כדי לאפשר סבסוד מלא לשחקניות. רובן לא יכולות לשלם.. אין להן מאיפה. האימונים והמשחקים יאפשרו לנשים במזרח העיר לצאת מהבית, לעסוק בפעילות ספורטיבית - חברתית, וליצור כוח נשי וקהילה.

יתרונות נוספים של הקורס:

  • כל אישה במגזר הערבי מתעלת את שעות הפנאי שלה עבור פעילות ספורט לקידום בריאותה ורווחתה.
  • כל אמא - שחקנית מאמאנט משמשת דוגמא לבני משפחתה, ומביאה איתה את הערכים של אחריות חברתית ,בריאותית וקהילתית לבני ביתה
  • במסגרת הקורס נחשפות השחקניות גם ללימודים אקדמיים
  • שילוב השחקניות בליגת מאמאנט ומערך ההדרכה - מאפשרת להן מקור פרנסה נוסף
  • המשחק המשותף והפעילות הייחודית, תורמת להרגשה של האמהות שיש להן כוח כקבוצה, ומשרה עליהן בטחון
  • בעתיד יתקיימו גם משחקי ידידות עם קבוצות ממערב העיר, שילוב שיתרום לחוזקה של הקהילה כולה.


אנחנו מקבלים לא מעט פניות של שחקניות נוספות ממזרח העיר ובעקבות כך, מתעדים לפתוח קורס נוסף בקרוב.

בירת ישראל וליגת מאמאנט מרחיבות את שיתוף הפעולה

מאמאנט יוצרת קהילה איכותית, חזקה ושיתופית

"משנה לשנה התקציב שאנו מעניקים לפעילות של ליגת מאמאנט גדל. בסופו של יום מתגבשת בעיר ירושלים ושכונותיה קהילה חזקה של אמהות אשר גם תורמות לגופים אחרים  כדוגמת מקלט לנשים מוכות, שחקניות אשר נמצאת במצוקה ועוד. פעילות זו מחזקת את הקהילה ואת כל אחת מהשחקניות.
שיתוף הפעולה החשוב כל כך לא היה קורה לולא כמה אנשי מפתח חשובים: איציק קורנפיין - מנהל אגף הספורט, מוטי וייצמן - אחראי על הספורט במזרח העיר וסיימון לוי - מנהל העמותה לקידום הכדורעף בירושלים ומנהל הליגה של מאמאנט בירושלים,.

נמשיך לפעול למען התרחבות ליגת מאמאנט בירושלים, כולל תמיכה גם במנהל הקהילתי של כל אחת מהשכונות לפתיחת קבוצות חדשות" מסכמת ליאת.

בירת ישראל וליגת מאמאנט מרחיבות את שיתוף הפעולה