חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

גם אני מודעת 2017

"מאמאנט חיבקה אותי, מאמאנט ליוותה אותי, אני לא הפסקתי לעשות ספורט תוך כדי המחלה. שחקניות שיחקו איתי שיכולתי בין כימותרפיה להקרנות, חיבקו אותי ונתנו לי, בזמן שלא יכולתי לעשות כלום. הן דאגו לי. מדובר בנטוורקינג שהוא לא רק וירטואלי. חשוב להגיד: 'גם אני מודעת', גם אני עוצרת רגע בחיים כדי ללכת ולהיבדק" מספרת נועה גרוס יו"ר ושחקנית ליגת מאמאנט תל אביב, אשר לפני שנתיים הלכה להיבדק בעקבות אירוע 'גם אני מודעת', וגילתה שהיא חולה בסרטן השד.


אלפי שחקניות ליגת מאמאנט בישראל ועוד אלפי אמהות ברחבי עולם, ציינו בחודש אוקטובר את אירוע השיא של ליגת מאמאנט 'גם אני מודעת' - להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד. זהו למעשה ביטוי אחד מיני רבים, לפעילותה של הליגה שהוקמה לפני 12 שנה. חלום של אמא אחת הפך לדרך חיים עבור אמהות רבות אחרות. החשיפה לפעילות של ליגת מאמאנט במשחקים העולמיים 2015 CSIT, ביססה את הפלטפורמה הבינלאומית, ואת יצירת התשתית לצמיחתה של ליגת מאמאנט במדינות נוספות, וכך גם אירועים מכוננים מסוג זה.


כולן נבדקות לפני האירוע או אחריו

"הרעיון של שחקנית שרצתה לקדם נושא חשוב מאין כמוהו, שנוגע באופן ישיר או עקיף לכל אישה באשר היא- הפך לאירוע מכונן עם מסר חזק וחשוב, ולאחד מהנושאים החשובים של מאמאנט כפלטפורמה. זהו ביטוי נוסף לאחריות הבריאותית-חברתית של מאמאנט" מספרת עופרה אברמוביץ יו"ר ומייסדת מאמאנט ומסבירה: " הפקת אירוע מסוג זה, אותו ניתן לקיים בכל אחת מהליגות, משלבת גורמים רבים וחשובים ביחד: מהרשות המארחת, איגוד הכדורעף, אנשי מקצוע הרבים וספונסרים המסייעים בדברים קטנים כגדולים. הדבר נעשה מכל הלב והנשמה של השחקניות והמתנדבים, שעושים הכל למען הצלחת האירוע. הפעילות המשמעותית גורמת לשחקניות  להבין שאפשר לשחק על המגרש אבל לא עם החיים, וכי כולן חייבות להיבדק. קיימים לא מעט סיפורים של שחקניות שהלכו לרופא לאחר האירוע, ובזכות הגילוי המוקדם ניצלו חייהן. קיבלנו פניות משחקניות רבות אשר ביקשו לקיים אירוע מקומי , בשל המחויבות שהן חשות להעביר את הבשורה, ליצור מודעות לגילוי מוקדם ולקחת חלק במסר חשוב זה".

גם אני מודעת 2017גם אני מודעת 2017

"הידיעה שחלילה קורה משהו לאחת מהשחקניות- שיש לה קבוצת תמיכה לא וירטואלית- כזו שתדאג לילדים שלה כשהיא בטיפול, שתבוא להיות איתה בבית חולים כאשר בני משפחה אחרים לא נמצאים, שתדאג לאוכל לילדים – זו הרגשת ביטחון עצומה של קהילה . ערבות הדדית אינה מילה זרה לנו. כולנו מרגישות כך וכך גם אמהות בניגריה איי פיג'י או בפיליפינים. אני מזמינה כל אמא לבוא ולקחת חלק במאמאנט במדינה שלה – ואם אין ליגה כזו –אז להקים אותה וכמובן להצטרף לאירוע מכונן כזה" מסכמת עופרה.


שחקניות ליגות מאמאנט: לוס אנג'לס, ניו ג'רסי וקפריסין מספרות על המשמעות של ליגת מאמאנט  - במיוחד שאתה גר בארץ זרה, מדוע החליטו לקיים את הטורניר בליגה שלהן, וכיצד הדבר השפיע על הקהילה בה הן חיות.

"לאמהות מאמאנט ישנה הרגשת שליחות. ההשתייכות לליגה היא הרבה מעבר להגעה למשחקים. כל אמא רואה במאמאנט יכולת להגשים חלומות ונושאים שרצתה לקדם, אך לא תמיד היו בסדר עדיפות - היא זו שגורמת לשחקניות רבות ליישם הלכה למעשה אג'נדות ונושאים המתאימים לכולן. שחקניות מאמאנט מכל העולם מחוברות בהוויה היומיומית, לומדות ומיישמות רעיונות מכל הליגות" מסבירה עופרה ומוסיפה: "הבקשה לקיום האירוע גם מעבר לים הגיעה משחקניות מאמאנט בחו"ל, שרואות ומבינות את המשמעות של אירוע מסוג זה על שחקניות הליגה ולא רק.
האמרה בה אנו כה מאמינות:  LEAVE NO MOTHER BEHIND מיושמת אצלנו מידי יום - לכל אמא ואשה באשר היא. הצרכים הרצונות המאווים של אמהות בכל העולם דומים, ולכן קל היה להעביר גם את המסר הזה במדינות אחרות, ולהניע את האירוע גם שם".

"הרעיון להקמת ליגת מאמאנט בניו ג'רזי, חצה יבשות הישר למחוז ברגן בניו-ג'רזי, בעזרתה של ליטל גליק שהקימה את הליגה לפני שנתיים. הבית חיבק ואימץ לחיקו כל אמא בניו ג'רזי שרצתה, וכך נוצרה ליגה המונה כ-100 שחקניות, ב-6 קבוצות שונות" מספרת מורן מזרחי יו"ר ליגת מאמאנט ניו ג'רזי ומוסיפה: "את השנה השנייה לליגה פתחנו באירוע 'גם אני מודעת' שהתקיים לראשונה השנה גם כאן. באירוע פגשו 120 השחקניות שלוש נשים, בנות הקהילה הישראלית במחוז ברגן, שניצחו את המחלה. בנוסף קיבלו הדרכה מגניקולוגית שהסבירה על דרכי הגילוי המוקדם, ושיחקו טורניר ידידות נפלא שבו חגגו את החיים, הפגינו רוח ספורטיבית, עוצמה נשית ורעות.
"השחקניות אימצו את המסר החשוב של הטורניר והלכו להיבדק. גם בשנת הפעילות השנייה אנחנו ממשיכות לתרום ולהתנדב למען הקהילה, ומקיימות אימונים משותפים עם צעירים בעלי הצרכים המיוחדים" מסבירה נטע ויגרט - שחקנית ודוברת.

שושי דציגר לגזיאל יו״ר קפריסין ומאמנת בליגה "קבוצת נטעים בליגת מאמאנט רמת גן הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי. כאשר בעלי הציע שנעבור לגור בקפריסין, מייד שאלתי את עצמי: ' איך אשרוד ללא מאמאנט?' בעזרתו של המאמן מבית, החלטתי בשנת 2015 להקים ליגת מאמאנט גם כאן. נפגשתי עם חברי פרלמנט ונשיא מנהלת הספורט, שהכיר לי את פדרציית הכדור עף, והם עזרו לי במציאת מגרש, מאמנת ובהמשך גם שופטת. באותה תקופה נפתחה גם קבוצה בניקוסיה על ידי שחקנית שרצתה כמוני, להמשיך לשחק - יעל אלבז. לאחר מכן נפתחה קבוצה נוספת בלרנקה על ידי ירמית חייבי - מאז ועד היום הליגה צומחת ומתרחבת לערים נוספות. ליגת מאמאנט עוזרת לנו לגבש את הקהילה הישראלית במדינה, שגדלה והתפתחה בשנים האחרונות , וזה אחד הדברים המשמעותיים ביותר עבור הישראלים שגרים בחו"ל. ורד קימל אס, ממארגנות הטורניר בארץ היא חברה מאוד טובה שלי, איתה עברתי גם את התקופה הקשה של המחלה. אני מאוד גאה בה על הדרך שעשתה, כולל האירועים הנהדרים שהן תכננו וביצעו למופת. היה לי ברור שגם אנחנו נערוך אצלנו את אירוע 'גם אני מודעת'. לשם כך גייסנו את עמותת EUROPA DONNA שעוסקת ביצירת מודעות לגילוי מוקדם והתמודדות עם סרטן השד. העמותה מעניקה תמיכה של יועצות לחולות בסרטן השד, המלוות אותן במהלך המחלה וההחלמה. סגנית נשיאת העמותה, גב' סטלה מסטורה לקחה גם היא חלק באירוע, יחד עם מתנדבות של העמותה, וסיפרה את סיפורה כחולה שהחלימה, כולל התהליך שעברה.
לאחר קיום האירוע המרגש והנפלא, קיבלנו פידבקים נהדרים מחברי הקהילה. אני מכירה לא מעט אמהות שבזכות הטורניר הלכו ונבדקו וזו הייתה המטרה" מסבירה שושי.

גם אני מודעת 2017

"כאמא וכאישה שגרה רחוק ממקום מגוריה מהסביבה הטבעית, ישנם רגעים רבים בהם את חווה בדידות גדולה. זה לא קל בעיקר כשאת רחוקה מהבית. ליגת מאמאנט מאפשרת לי להיות חלק ממשהו. זו תחושה אדירה שאת אף פעם לא לבד, מעבר להזדמנות להכיר נשים חדשות שנמצאות יחד באותה סירה. המשחקים מגבשים, מכניסים אנדרנלין לחיים, ויוצרים תחושה גדולה של סיפוק. מעבר לכך שהליגה תומכת ומקדמת נושאים חשובים שזה בכלל בונוס עצום בעיניי" מספרת  הילה טוגנדרייך שחקנית מאמאנט קפריסין

גם אני מודעת 2017

"מי שמכיר אותי יודע שבקושי נעלי ספורט תקינות אפשר למצוא אצלי. האימונים במאמאנט נתנו לי את עצמי. גיליתי את הספורט מחדש ואת החוויה, המשחק והמפגש החברתי. הטורניר, מעבר להיותו משחק נהדר ומפגש עם קבוצות נוספות, העלה למודעות של כולנו את חשיבות הגילוי המוקדם, והצורך בבדיקה שנתית. אני באופן אישי קבעתי מיד תור למרפאה"  מספרת דורית זונטאג קורמן שחקנית ליגת מאמאנט קפריסין

גלית פלד, ישראלית תושבת העיר, יו"ר ושחקנית  ליגת מאמאנט לוס אנג'לס: הצלחנו ליצור קהילה חזקה שיצרה שינוי על ידי חברויות, נטוורקינג עסקי ותרומה גדולה לחברה בה אנו חיות, כדוגמת אירוע המרגש 'גם אני מודעת'. 200 שחקניות הגיעו עם הבעלים והילדים לאולם ורוד ומלא בשמחה ותקווה, קהילתיות במיטבה! כל משפחה תרמה כסף לטובת עמותת 'Stand by me - עמותה של יהודים אמריקאים אשר תומכים בחולי סרטן. הילדים של השחקניות אשר משמשים כרשמים של הליגה עבדו במשמרות בסדר מופתי ואחראי, הבעלים והילדים עודדו וגם רצו למגרש לחבק ולעודד. אנחנו מאמינות שליגת מאמאנט, תהפוך לאחד הארגונים המשמעותיים ביותר בחיי הקהילה בלוס אנג'לס, במהלך השנה הקרובה.

גם אני מודעת 2017


"כדור מאמאנט שהציל את חיי" ורד קימל אס קפטנית ושחקנית ראשון לציון מספרת

"במהלך משחק מאמאנט, קיבלתי כדור הגשה חזק במיוחד ישירות לחזה. כשחזרתי הביתה מיששתי את אזור המכה, והרגשתי גולה קטנה וחשודה שלא הייתה שם קודם. לאחר שבוע היא עדיין הייתה שם. הלכתי להיבדק. כירורג מטעם קופת החולים פסל את העובדה כי מדובר בממצא מחשיד. אבל גם זה לא גרם לי לעצור. משהו מבפנים לא נתן לי להסתפק באבחנה הזו. ממוגרפיה דחופה, ביופסיה.. חצי שעה - שעה ... העולם כולו התהפך. האבחנה הייתה חד משמעית שמדובר בממצא ממאיר. עברו ארבע שנים מאז הגילוי המוקדם שלי. מי היה מאמין שדבר כזה יכול להגיע אלי? בחורה צעירה, מתחת לגיל 40, ללא עבר גנטי, מקפידה על אורח חיים בריא. זה יכול להגיע לכל אחת. לכל אחת. חשוב להיות מודעות. תודה לחברות שעצרתן את חייכן יחד איתי, ולמאמאנט שפועלת להעלאת המודעות עם כל הליגה העצומה הזו".

רגע לפני שורד החלה לדבר, ללא כל הכנה מוקדמת וכמו גל ששטף את האצטדיון, קמו שחקניות מאמאנט אחת אחרי השנייה, ומחאו כפיים לארבע יוזמות האירוע הנרגשות, שעמדו מול הקהל הנלהב, שבכל מחיאה אומר תודה - תודה על האומץ, על המאמץ לעודד כל אחת להיבדק, תודה על היכולת לשתף ובכך גם לעודד ולתמוך. בתחילתו של האירוע, יצרו מעל 1000 שחקניות ואנשי צוות את סמל המודעות האנושי, להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם לסרטן השד. זוהי צוואתה של אחת ממארגנות אירוע "גם אני מודעת", שחקנית מאמאנט באר יעקב קארין כהן ז"ל.
בפעם הרביעית, התקיים השנה טורניר "גם אני מודעת" של מאמאנט, באירוע נכחו מעל 1,500 שחקניות מאמאנט ואורחים מכל הארץ ומהעולם, שהגיעו לתמוך במטרה החשובה.
23 רשתות, 88 קבוצות, 182 משחקים נוהלו באופן מקצועי ביותר, בנועם ובהצלחה רבה.
התמיכה והעידוד החיובי הגיעו גם מצדן של המשפחות, שרגילות לקחת חלק באימונים ובמשחקים ואף לשמש כשופטים, רשמים ומאמנים.

גם אני מודעת 2017

תסליה סלינה שמבוס- שגרירת קפריסין בישראל

"כבוד הוא לי לאמץ ולתמוך באופן פעיל במאמאנט שהוקמה בישראל בשנת 2005, ליגת אמהות, הגדולה ביותר בישראל, העוסקת בספורט-חברתי.
הכרתי את מאמאנט מוקדם יותר השנה באמצעות אחת הפעילויות הציבוריות שארגנה שגרירותינו בנושא 'אתגרים של נשים ישראליות'. מאז עניין אותי מאוד כי סדר היום של הליגה, כולל קידום התעמלות וכושר גופני, מתן דוגמה אישית, עיסוק בחינוך, יצירת רשת מקצועית בקהילה, עידוד התכנסויות חברתיות, מעורבות קהילתית פעילה, ויצירת תחושה של גאווה ורוח צוות.
ליגת מאמאנט הקפריסאית כוללת שש קבוצות,. שמחתי מאוד לפגוש את הנשים הפעילות, המהוות את קבוצת הגרעין. אני באמת ובתמים חושבת כי ראויה לשבח העובדה כי בליגה אלפי שחקניות  בישראל, קבוצות בחו"ל במדינות כמו ארה"ב, קנדה, קפריסין, איטליה, אוסטריה, וכי היא ממשיכה להתרחב גם למדינות אחרות.

שמחתי גם לדעת כי בשנים האחרונות מאמאנט מקדמת ופועלת לקידום המודעות הציבורית לנושאים בריאותיים, המשפיעים על נשים באופן כללי, ואימהות באופן ספציפי, וכי מאמאנט יזמה לפני שש שנים את טורניר "גם אני מודעת". מדובר באירוע בעל חשיבות מכרעת ועם פוטנציאל השפעה עצום.
הטורניר המוצלח זכה לתשומת לב תקשורתית רחבה. מדובר בחגיגה מבריקה של חיים ונשיות, שמשך מאות שחקניות (מעל 1200) מישראל ומחו"ל. מדובר בתקדים גדול לטורניר "גם אני מודעת" בקפריסין, שאני בטוחה שיתפוס תאוצה ויתרום למאמצים הרבים של הנשים הקפריסאיות למען מטרה כה חשובה.

אני מאמינה נחרצות כי התרומה החברתית העולמית של מאמאנט באמצעות טורניר "גם אני מודעת", משרתת את המטרה הקולקטיבית שלנו בישראל, בקפריסין ומעבר לה כנשים וחברות פעילות בחברות המקומיות שלנו, ומפיצה עוד יותר את המסר החיוני של מניעה מוקדמת, מודעות ציבורית ותמיכה באבחון סרטן השד, ובמקביל מהווה ערוץ מצוין להעצמת נשים פעילות ברמה העממית.
ברכותיי הכנות, איחולים חמים וישר כוח למשימה החשובה ביותר של מאמאנט.


לואיזה ואראקלס , מנהלת ארגון התיירות של קפריסין בישראל

"ליגת מאמאנט היא יוזמה מצוינת וראויה לשבח. שיתוף הקהילה תוך כדי פיתוח תחושת בניית קבוצה ועבודת התנדבות באמצעות פעילויות ספורט, יוצרים מצב בו כל אישה רוצה להיות חלק.
המעורבות בנושאים של מודעות בריאותית היא פסגת שיא הפעילות של ליגת מאמאנט, ומסע ההסברה "גם אני מודעת" משמש מקור השראה עבור רבים ברחבי העולם, והינו בעל חשיבות עליונה בחיי כל אישה והחברה בכלל.
מאמאנט מחברת בין אנשים וקהיליות ממגוון תרבויות, וככזו מאפשרת להתגבר על מכשולים ואתגרים. 
ברצוני לברך את מאמאנט ישראל על היוזמה הזו שתופץ ברחבי העולם, ולבטח תאומץ על ידי כל אישה וארגונים רבים. 

תודה מיוחדת לשותפים המרכזיים בהצלחת גם אני מודעת השנה, שהולכים איתנו לאורך כל הדרך - יחד אנו רצים למרחקים ארוכים: לוגואים במקום טקסט
מרכז הפועל Hapoel Israel, קופת חולים מאוחדת Samsung Israel | סמסונג ישראל - סמסונג בקהילה, חברת איסתא, משרד הבריאות, מנהל הספורט והשרה גב' מירי רגב, עיריית ראשון לציון ברשותו של ראש העיר מר דב צור, ולהנהלה הבכירה.
תודה למדליסט האולימפי ומאמן הכדורעף דר' אריה זלינגר שכיבד אותנו בנוכחותו, ושלף את המספרים הזוכים', במסגרת ההגרלה שנערכה בין המשתתפות.
תודה גדולה לכן השחקניות והאורחות שבאו לקחת חלק באירוע "גם אני מודעת".

להשתתפות בפרויקטים למען הקהילה לחצו>>