חודש אוקטובר במאמאנט

 

אוקטובר | 2017 | תשרי - חשוון ה'תשע"ח

 
 
 
 

אנו נרגשות לבשר על שיתוף פעולה חדש ומלהיב עם קופת חולים מאוחדת, שמתחיל החודש. מאוחדת מובילה בשנים האחרונות אג'נדה של שמירה על אורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית. זהו הבסיס לדרך בה נלך יחד, בה כל אחת יכולה. סנונית ראשונה  - אירוע 'גם אני מודעת', לקראתו התראיין ד"ר דן סקוט כירורג שד ,מאוחדת, על חשיבות הגילוי המוקדם - שיכול להציל חיים. כי כולנו משחקות על המגרש ולא עם החיים.
עוד החודש: מר עופר בוסתן ראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט על חשיבות הספורט העממי,  הטוטו והמועצה להסדר ההימורים בספורט נותנים חסות לפרויקט ארוך טווח שמטרתו העידוד החיובי ומניעת אלימות וגזענות בספורט, מחקר חדש נותן לנו סיבה נוספת  - למה כדאי להיות שחקנית מאמאנט ולקינוח - סיכום אירוע אלופי הזהב

שווה קריאה!

 
 
 

אין מה לחכות... כולנו נבדקות - טורניר 'גם אני מודעת' - משחקות על המגרש ולא עם החיים כי במאמאנט אחת בשביל כולן וכולן בשביל אחת

"לפני כ- 9 שנים הרגשתי שמשהו אינו כשורה והלכתי להיבדק. גיליתי שאני חולה בסרטן השד. לאחר תקופה בה עברתי טיפולים וניתוחים, החלמתי" מספרת הדס חביב בלומנטל המתגוררת בכפר ורדים

המשך קריאה

 
 
 

עידוד חיובי - חשוב מאוד לנצח, ולא פחות מכך, לדעת איך לעשות את זה נכון

הפועל תל אביב - מחלקת הנוער ערכו החודש הפנינג לעידוד חיובי, ולמניעת אלימות וגזענות בספורט, בחסות  הטוטו - למען הספורט בישראל והמועצה להסדר ההימורים בספורט
האירוע הנו חלק מפרויקט ארוך טווח, בו אנו מלמדים מועדוני כדורגל ברחבי הארץ, על חשיבות העידוד החיובי, תוך הקניית כלים להתנהגות נאותה באירוע ספורט.

המשך קריאה

 
 
 

באופן כללי.... מרגישה טוב יותר , הרבה יותר חברותית ואוהבת להתנדב

ליגת מאמאנט שמה לה למטרה להנחיל את תרבות הספורט בקרב אימהות, המביאות משפחות, המשפחות בונות קהילות והקהילות יוצרות שינוי.
סקר חדש בשיתוף המחלקה לניהול מערכות בריאות מאוניברסיטת אריאל ובית הספר לבריאות הציבור מאוניברסיטת חיפה הוא השלב הראשון ממחקר רחב, הבוחן את הקשר בין השתתפות בליגת מאמאנט הון חברתי ומדדי בריאות בקרב נשים אימהות.

המשך קריאה

 

"חשוב היה לנו להבין את הקשר בין מהותה של שחקנית מאמאנט לבין התנהגות בריאה ואיכות חיים שלה ושל בני משפחתה" מסבירה ד"ר ריקי טסלר, אשר יחד עם פרופ' אורנה בראון אפל - משמשות כחוקרות ראשיות במחקר רחב הבודק את הנושא: "מהשראה להטמעה "ליגת מאמאנט" כמודל להון חברתי בקרב נשים אימהות ומשפחותיהן בישראל".
המחקר ממומן על ידי משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל והרשות למלחמה בסמים ואלכוהול.

"בשלב הראשון בדקנו בסקר- 1000 שחקניות מאמאנט לעומת נשים העוסקות בסוגים שונים של ספורט, או שלא עושות ספורט בכלל." מסבירה ד"ר ריקי טסלר ומוסיפה: " לעומת רוב המחקרים, הפעם ההתייחסות הינה לספורט עממי כספורט לאלפים ולא לאלופים".

פרופ' אורנה בראון אפל

ד"ר ריקי טסלר

ממצאים ראשונים מתוך הסקר עולה כי יש הבדל ב"מצב הבריאותי של המשתתפות" מעל 40%  משחקניות מאמאנט מדווחות על מצב בריאות מצוין לעומת 26% בקרב הקבוצה שאינה משתתפת בליגת מאמאנט.

בנוגע לכאבי גב, כאבי ראש וכאבי בטן- מכלל המדגם יש הבדל מובהק בתדירות כאבי הראש, כאבי הגב והבטן ; שחקניות מאמאנט מדווחות על פחות כאבי גב, ראש ובטן  בהשוואה לקבוצה שאינה משתתפת בליגת מאמאנט

עד כמה אנחנו כועסות או עצבניות? רק 4% משחקניות מאמאנט כועסות או עצבניות כמעט כל יום לעומת 16% מהקבוצה שאינה משתתפת בליגת מאמאנט.

האם אני שמחה בחיי? כמעט 40% בקרב שחקניות מאמאנט שמחות לעיתים קרובות מאד לעומת 20% מקבוצה שאינה משתתפת בליגת מאמאנט

אנרגטיות ובעלות כושר גופני- למעלה מ 60% משחקניות מאמאנט מדווחות כי חשוב להן להיות מלאות אנרגיה ובכושר טוב .  

מאמאנט=משפחה
מעל 80%  משחקניות מאמאנט העידו כי משפחתן מעורבת בפעילויות בליגת מאמאנט
98% משחקניות מאמאנט העידו כי משפחתן תומכת בפעילויות בליגת מאמאנט

לסיכום נתוני הסקר " אם את רוצה להיות בחברת נשים בריאות ושמחות יותר
תצטרפי למאמאנט
J!!!

סגירה

 
 

כל אמא יכולה!