קבוצת 'עמית' בראשון לציון היא אלופת האלופות וקבוצת 'ברנר' מכפר סבא היא אלופת הקבוצות המעורבות לעונת 2016/2017

ביום שישי האחרון ה-14.7 התקיים אירוע השיא של מאמאנט! במשך שנה שלמה (לפחות), 16 אלף אמהות שעשו שינוי בסדרי העדיפויות, החליטו שהזמן שלהן לעצמן, התחייבו לנוכחות קבועה באימונים ומשחקים, ושימשו דוגמא אישית למשפחתן, לקהילתן ולחברה בה הן חיות

המשך קריאה

ביום שישי האחרון ה-14.7 התקיים אירוע השיא של מאמאנט! במשך שנה שלמה (לפחות), 16 אלף אמהות שעשו שינוי בסדרי העדיפויות, החליטו שהזמן שלהן לעצמן, התחייבו לנוכחות קבועה באימונים ומשחקים, ושימשו דוגמא אישית למשפחתן, לקהילתן ולחברה בה הן חיות יחד הפכו לקבוצה שעוברת יחד חוויות מרגשות, מעשירות ומהנות בליגה משלהן.
בשלב המוקדמות לקחו חלק: 64 קבוצות, 48 משחקים, 3 מחוזות עם 11 רשתות.

16 קבוצות עלו לבית הגמר בסיום יום המשחקים הוכרזו שתי האלופות של ליגת מאמאנט ישראל לעונת 2016/17. קבוצת העמית בראשון לציון היא אלופת האלופות וקבוצת ברנר מכפר סבא היא אלופת הקבוצות המעורבות לעונת 2016/2017.
ברכות לכל הקבוצות על הישגיהן בטורניר ולציין שוב את המשחק ההוגן והספורטיבי שבא לידי ביטוי גם בחלוקת כרטיסים ירוקים לשחקניות רבות!

העמית ב' בראשון לציון - אלופת האלופות

ברנר מכפר סבא - אלופת המעורבות

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אילן רביבו חבר מועצה, חבר ועדת הנהלה ומחזיק תיק הנוער והספורט במועצה מקומית גן יבנה, מתייחס לניצחון של קבוצת 'מנור' - שזכתה בשנה שעברה בתואר אלפות האלופות 2016 מספר בגאווה:
" כמי שמתגורר בגן יבנה ומכיר את התנהלותה של קבוצת 'מנור' אשר זכתה באליפות מאמאנט לשנת 2016, אין ספק כי הניצחון מבטא הישג ספורטיבי וקהילתי. בדומה לקבוצות הנוספות השייכות ליגת מאמאנט ביבנה, גם כאן מדובר בקבוצה מגובשת, מאוחדת ובעלת קשרים חברתיים חזקים בין השחקניות ובני משפחותיהן.

ראש המועצה המקומית גן יבנה  מר דרור אהרון, זיהה לפני חמש שנים את הפוטנציאל הקהילתי, וקיבל החלטה להקים ליגת מאמאנט בגן יבנה. יצרנו תשתית, הענקנו את האולמות ללא עלות, התחלנו עם קבוצה אחת וכיום ישנן 9 . ליגת מאמאנט מאפשרת יצירת קהילה סביב בית הספר עד לכדי מצב בו המנהלות מגיעות לעיתים למשחקים, וגם התלמידים ובני משפחתן של השחקניות, שותפים מלאים. אנו גם רואים את התרומה הגדולה של הפעילות לקהילה שהפכה להיות משפחה אחת גדולה. אני רוצה להודות לעופרה אברמוביץ ולגלית אבשלום אשר מלוות אותנו לאורך כל הדרך, מייעצות ותומכות ואני מבטיח, כי נמשיך לעשות דברים גדולים יחד ולקדם פרויקטים קהילתיים והדרכות מקצועיות. " מספר בגאווה



סגירה

 "ההגנה היא המלכה של המשחק" ד"ר אריה זלינגר | סיכום המשחקים העולמיים CSIT 2017 ריגה לטביה

משלחת של כ- 200 שחקניות וצוות מאמאנט נפגשו בשדה התעופה,בדרכם לריגה - לטביה. 23 קבוצות מליגת מאמאנט ישראל ו7 קבוצות מהליגה למקומות עבודה בחסות מרכז הפועל וכן שחקניות מליגת מאמאנט -  מקסיקו, לטביה, אוסטריה ואיטליה שיחקו מאמאנט, עודדו האחת את השנייה והראו שכל אמא ברחבי הגלובוס יכולה

המשך קריאה

באימונים ובמשחקים לקחו חלק גם שחקני קבוצת הכוכבים המורכבת מאנשים בעלי מוגבלויות, וקבוצת מאמאנט זהב, כולל התמקצעות באימון חסימות והגנה בסמינר מאמאנט מקצועי עם המאסטרו ד"ר אריה זלינגר. במסגרת המשחקים העולמיים התקיים גם פאנל מעניין עם נשיא ארגון CSIT ומכובדים נוספים, מישראל איטליה, גרמניה, פינלנד ואוסטריה.

הדובדבן - נקבע שיא עולמי של קיום משחקי מאמאנט ב-50 רשתות בו זמנית! הפעילות התקיימה בריגה היפה וכללה גם אירועים של המשלחות מרחבי העולם, ערב שכולו מאמאנט ורגעים נוספים, יקרים מפז שחלקנו בנינו ועם שחקניות מאמאנט מרחבי העולם, שהפגינו רוח ספורטיבית, יכולת לנצח ולהפסיד בכבוד וכבוד הדדי והוכיחו שוב שמאמאנט זה הרבה מעבר לרשת.

כל הכבוד גם לשחקניות מאמאנט שקבלו את הכרטיס הירוק, שניתן כאות הוקרה להתנהגות ספורטיבית, הוגנת ועידוד חיובי על המגרש ומחוצה לו, כחלק מיסודות הליגה.
תודות לכל המתנדבים, לצוות ההפקה ולכל המשתתפים.


תודה מיוחדת למרכז הפועל, על החיבור משחקים העולמיים CSIT,  ועל ההזדמנות להשתתף באירוע בינלאומי וחשוב שתורם ליצירת מודעות לליגת מאמאנט ופועלה בתחום הספורטיבי, החברתי, הקהילתי והעולמי.

מחכות כבר לטורניר המשחקים הבינלאומי הבא!

לצפייה בסרט המסכם את טורניר מאמאנט בריגה
לצפייה בגלריות התמונות המלאה מריגה(צלם יוסי לזרוף)



סגירה

 ליגת מאמאנט בעיר המלאכים

ליגת מאמאנט ממשיכה להתרחב והפעם בעיר לוס אנג'לס שבארצות הברית

המשך קריאה

הכל התחיל כאשר גלית פלד, נשואה ואם לשלושה, ישראלית תושבת העיר, שחקנית ויו"ר ליגת מאמאנט לוס אנג'לס, נחשפה לפעילות מאמאנט  כאשר שיחקה עם אחותה, רונית ויץ - שחקנית מאמאנט 5 שנים , חברת הנהלה במאמאנט ישראל ומתנדבת. " ראיתי את הדינאמיקה המדהימה בין האמא שמשחקת על המגרש לבין בני המשפחה - בני זוג וילדים, אשר יושבים ביציע ומעודדים, ולעיתים אף לוקחים חלק פעיל כרשמים, רכזים ומאמנים" מספר גלית ומוסיפה: " בחודש מרץ האחרון, נפגשנו כמה חברות במטרה להכין אזני המן לקראת חג הפורים, ויחד נרקם הרעיון להקים ליגת מאמאנט בלוס אנג'לס".

בתוך מספר חודשים במהלכם עברה השמועה מפה לאוזן וגם באמצעות הפייסבוק, נרשמו 150 נשים! אפילו בני משפחתה של גלית אשר נהגו לשחק כדורגל, עשו הסבה למאמאנט וכעת בעלה, מאמן גם את אחת הקבוצות  בליגה.

"הקמנו ליגה מתוך הקהילה המדהימה שלנו ויחד עם זאת, עבודה רבה עוד לפנינו: איתור מאמנים מקצועיים בעלי ניסיון, ידע ורצון ללמוד, יזום פעילויות חברתיות ואירועים למען הקהילה ולנזקקים ועוד" אומרת גלית: "כיום אנו נמצאים בתהליך של גיוס חברות ועד ושותפים לדרך, שייקחו גם חסויות על הקבוצה החל מחולצות עם לוגו, כדורים, תיקים ועוד.

במסגרת האקדמיה של מאמאנט שמכשירה צוותים בעולם, יתקיים בחודש אוגוסט סמינר מאמאנט בלוס אנג'לס, במהלכו יערוך צוות בכיר של מאמאנט ישראל הכשרה מקצועית לשחקניות ,לצוות המאמנים ולשופטים, לקראת פתיחת הליגה בחודש ספטמבר. אנחנו מאמינות שליגת מאמאנט, תהפוך לאחד הארגונים המשמעותיים ביותר בחיי הקהילה בלוס אנג'לס, במהלך השנה הקרובה".

"מאמאנט עבורי דרך לעשות שינוי, זמן אישי ואמצעי להשפיע... זוהי דרך חיים בה אני כאמא ואישה עובדת, המוצאת זמן לנשמה, לעיסוק בספורט ולהנאה עם חברות. בכך אני מהווה מודל לכל הסביבה שלי, המשלב אורח חיים בריא, תזונה איכותית ופעילות לגוף ולנפש. כל אמא רוצה להיות דוגמא ומופת לילדיה ולמשפחה שלה. אני יודעת כי גם שחקניות מאמאנט LA יביאו את המשפחות שלהן ויחד, כולנו באמצעות מאמאנט, נבנה קהילה חזקה ומאוחדת שתיצור עשייה ושינוי חיובי בעל תרומה והשפעה על המשפחה החברה והקהילה בה אנו חיים " היא מסכמת.


סגירה

 כל אמא יכולה - גם לעבור קבוצה

כיצד משפיע המעבר לבית ספר חדש על עזיבת קבוצה, והשתלבותה של שחקנית מאמאנט בקבוצה חדשה

המשך קריאה

הדבר הקבוע היחיד שיש סביבנו הוא השינוי. ישנם המחכים לשינוי ונרגשים לקראתו ואחרים חוששים, דבר שעלול להוביל לירידה במצב הרוח, פגיעה במוטיבציה, תחושה של חוסר יציבות, אי וודאות והרגשה של חוסר שליטה. מצב בו הילד עומד ללמוד בבית ספר חדש, כתוצאה ממעבר לעיר אחרת, בחירה במסגרת לימודים חדשה או כל שינוי שעובר עליו או על המשפחה, משפיע גם על מעבר של שחקנית מאמאנט לקבוצה אחרת.

"כאשר שחקנית מאמאנט נאלצת להיפרד מקבוצתה ולהשתלב במקום חדש, נכפה עליה שינוי שהנו בעל יתרונות וחסרונות כאחד. במידה והשיא תשכיל למנף את השינוי כמנוע לצמיחה אישית, עבורה ועבור משפחתה, היא תוכל לשמש מודל לשינוי שישפיע על חייה, על משפחתה ועל קהילתה " מסבירה צופית תדמור מטפלת משפחתית וזוגית ופסיכולוגית ספורט.

"ליגת מאמאנט היא הרבה מעבר לרשת וכאשר שחקנית עוזבת קבוצה, היא עוזבת סוג של בית, מעין משפחה שנייה. מדובר בקבוצה של אמהות המשחקות יחד, יוצרות קשרי חברות קרובים ואיתנים, מבלות בצוותא גם עם בני המשפחה של כל אחת ומתחרות כגוף אחד. פתאום החברות הופכות ליריבות (במסגרת העידוד חיובי כמובן) . . . מדובר בטלטלה. יחד עם זאת, השינוי יכול להוביל מצד שני גם להתרגשות ומאמץ להשתלב בקבוצה החדשה. מיד עולות השאלות: מי יהיו השחקניות/חברות החדשות? האם אצליח ליצור מעמד חברתי ומקצועי כפי שעשיתי בקבוצה אותה עזבתי? מי יהיה המאמן? כיצד ישתלבו בני משפחתי?

חשוב לזכור כי היתרון הוא גם החיסרון, וכי יש להסתכל על שינוי כעל אתגר המכניס גיוון בחיים, מאפשר הכרות עם אנשים חדשים, מחשל אותנו ומלמד אותנו על דרך ההתמודדות שלנו עם אתגרים אישיים, מקצועיים וחברתיים. ההתנגדות לשינוי קשורה להרגלים, שמרנות, שאיפה ליציבות וודאות.
בנוסף לשינוי שעוברת האם, היא עלולה גם לקחת על עצמה את החוויה של הילד שעובר למסגרת חדשה. לעיתים ישנה נטייה להתרכז בשלילי ולנכס את החששות של הילד. חשוב לשוחח, לשתף ולהקשיב. תנו לילד אוזן קשבת, ליווי, תמיכה כמו גם הכלה ולגיטימציה למגוון רגשות ויחד עם זאת, הראו לו שאתם סומכים עליו.  אפשרו לילד להרגיש שהוא יכול להתמודד עם אתגרים.. צרו בו תחושה של מסוגלות. הדרך בה נגיש את הדברים לילד, תשפיע על החוויה הכללית ועל הרגשתו ביחס למצב החדש. 
היו אמיצות וזכרו כי אתן מודל לחיקוי וסוכנת השינוי המשפיעות על משפחתכן, קהילתכן והחברה בה אתן חיות".


כיצד נערכים לשינוי?

חשוב לתת מקום לחששות ויחד עם זאת, להציג את היתרונות. הסבירו לילד כי המעבר לבית ספר אחר ולליגה/קבוצה חדשה, תאפשר לכולכם הרחיב את מעגל החברים, להיחשף למקומות חדשים וליצור הזדמנויות רחבות.

בטרם המעבר מומלץ להכיר לילד מבעוד מועד, חבר או שניים, בין אם מדובר בילדים של שחקניות הקבוצה החדשה או מבית הספר. חשוב לאפשר המשכיות לדברים הטובים שיצרו את החוויה החיובית שמקום הקודם , כולל שמירה על קשר עם החברים הישנים.

הגיעו לקבוצה החדשה שלכן עם ראש פתוח. אל תפסלו על הסף כל דבר, ותעשו השוואה בכל הפרמטרים האפשריים  כגון: " בקבוצה הקודמת נפגשנו יותר, היינו יותר פעילות וכדומה". לכל קבוצה המאפיינים שלה לטוב ולרע. במידה ויש לכן רעיונות או יוזמות שתרצו ליישם, תוכלו לעשות זאת בהמשך הדרך. במאמאנט כל אמא יכולה, מדובר באמהות בעלות מכנה משותף רחב ולכן, רוב הסיכויים שתוכלו להשתלב גם במקום החדש.

מפעל לייצור נעלים שרצה להרחיב את השווקים בהם הוא פועל, שלח שני אנשי מכירות לשני מקומות שונים.  הראשון הכריז כי במקום אליו הגיע איש לא נועל נעליים, וכי החליט לחזור כלעומת שבא. איש המכירות השני הכריז בשמחה כי בשל העובדה שהמוצר אינו מוכר, קיים במקום פוטנציאל שיווקי אדיר. כאשר נתקלים בשינוי כפוי, חשוב לגלות אומץ, להיערך למצב החדש ולנסות להוציא ממנו את המיטב.


אור מנדלס, נשואה ואמא לעמוס בן שנתיים ויובל בת שנתיים וחצי הינה שחקנית מאמאנט, עומדת לשחק בקבוצה חדשה, בעקבות מעבר מהעיר תל אביב להוד השרון, בחודש אוגוסט.

"ליגת מאמאנט עבורי הנה רשת חברתית המורכבת מאמהות ממגוון קהילות, את חלקן לא הייתי פוגשת לולא היינו משחקות יחד. האהבה למשחק מאמאנט והחוויות המשותפות שאנו עוברות יחד, יוצרים מוטיבציה לצאת לאימונים או משחקים, גם בשעות הערב" משתפת אור ומסבירה: "אחרי ששיחקתי שנתיים בקבוצת 'אהבת ציון',  גם בתפקיד של קפטנית, אני עוברת לקבוצה חדשה ולא מוכרת. מצד אחד אני חוששת מהמעבר, ללא קשר לביטחון שלי שהילדים וגם אנחנו נסתדר ונתאקלם כראוי. קשה לי לעזוב קבוצת מגובשת של חברות כל כך טובות, ולעבור חבלי לידה בקבוצה החדשה. יחד עם זאת ומכיוון שמדובר בליגת מאמאנט, ברור לי שההתאקלמות תהיה קלה יותר, כי ארכוש חברות הדומות לי מעצם העובדה שכולנו שחקניות מאמאנט. ליגת מאמאנט היא המקום הבטוח בחוסר הוודאות אשר במעבר דירה ועיר.

חשוב לי לשמש דוגמא אישית לילדי ולהסביר להם שכולנו עוברים יחד את השינוי, במסגרות החינוך ובמאמאנט.. הסברתי להם שבסופםו של דבר אנחנו נסתדר וכי מדובר בהזדמנות להרחיב את מעגל החברים ולצבור חוויות חדשות." היא מסכמת.


סגירה

 שותפות וחיבור דרך ספורט - ערב חשיפת ליגה חדשה בג'סר אה זרקא

על המגרש הספורטיבי של מאמאנט משחקות אמהות מגוון מגזרים וקהילות מישראל. דוגמא לכך היא  ליגת ג'סר אה זרקא שנחשפה במסגרת ערב מרגש בתחילת חודש יולי

המשך קריאה

הטקס כלל מילות ברכה, משחק מאמאנט ורישום השחקניות החדשות.
" מבחינתי מדובר ברגע היסטורי , בו אנו משלבים בכפר פעילות נשית ספורטיבית מבורכת שתאפשר לנשות הכפר לעסוק בספורט גם מחוץ לגבולות הישוב" מסביר מר מורד ג'יסר שייח  עמאש ראש מועצת ג'אסר אה זרקא.

" מדובר בפעילות חדשה וייחודית שמגיעה לכפר חלש שתושביו שייכים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך מאוד, ובעל בעיות חברתיות וכלכליות. חלק גדול מהאוכלוסייה סובלים מחסכים רגשיים או מצב כלכלי ירוד, דבר שמשפיע באופן ישיר על המצב הנפשי.

החיבור של האמא למאמאנט יכול לחולל נפלאות. היא ובני משפחתה יכולים למצוא טעם נוסף לחיים, ולסגל חשיבה קצת אחרת, באמצעות הספורט. כשר נכניס אלמנט של ספורט למשפחה, הדבר יכול לשנות את האווירה הכללית ודרך החשיבה של האמהות וכל בני ביתן. השתתפות הבעל והילדים  באימונים ובמשחקים,והעובדה כי ויעודדו את האמא - שמשחקת מאמאנט, חיוך על הפנים זה מוסיף הרבה ערכים. יתרגלו...חוגים אישה באה ורוקדת במקומות פנימיים וסגורים.. יהיה חשוף טורניר זה

במסגרת משחקי הליגה, יפגשו האמהות של ג'אסר-א-זרקה שחקניות מרחבי הארץ, יעברו חוויות שונות וכך יהיה ניתן ליצור אווירה חיובית יותר בכפר ולהציג את היישוב לתושבים המתגוררים באזורים שונים בארץ.


סגירה

 אמהות מביאות משפחות ← משפחות בונות קהילות ← קהילות יוצרות שינוי, ומשפחה היא לעיתים הרבה מעבר לקשר דם ...

המשפט 'זמן שלי לעצמי וזמן שלי לבילוי עם החברות' מבטא את הסיבה המרכזית (חברתית) להצטרפות של שחקניות רבות לליגת מאמאנט. דוגמא לכך היא שרית עגיב, נשואה ואמא לשלוש בנות, תושבת ראש העין מזה 16 שנים, שחקנית מאמאנט וקפטנית קבוצת 'נופים' ראש העין

המשך קריאה

במשך עשור לא הצליחה שרית למצוא חברות בעיר למרות שהרגישה כי השיח והחיבור עם נשים אחרות חסר לה בשגרת היום. למרות היותה אדם מאוד חברותי, לא הצליחה לפתח ולו מערכת יחסים איכותית, גם כאשר הבנות שהו במסגרות החינוך. במטרה להעשיר את עולמה ולהפיג את בדידותה בעיר, אותה הרגישה מהיום הראשון, חיפשה מסגרת ספורטיבית וחברתית לנשים וכך הגיעה לליגת מאמאנט.

"לפני שהצטרפתי לליגת לא הכרתי את מאמאנט. כתבתי באתר חוג לנשים בראש העין, וכך הגעתי לאתר של ליגת מאמאנט. הסברתי כי  'גם אני רוצה להיות מאמאנט' ולמחרת כבר חזרה אלי בחורה מקסימה והציע לי לבוא לאימון או למשחק מאמאנט ולהתרשם. השאר. ..היסטוריה" מספרת שרית ומוסיפה: " במהלך חמש השנים האחרונות אני משחקת מאמאנט כחלק מקבוצת נופים' - מאמאנט ראש העין מתוכן אני מכהנת כקפטנית כשנתיים. חשוב לציין כי השיוך לקבוצות של האמהות הנו לפי בית הספר בו לומדים הילדים. הכרתי חברות רבות שעבורי הן כמו אחיות. אנו מקיימות מפגשים רבים גם מעבר לשעות האימון או המשחק, יחד שומעות הרצאות, מקיימות ערבי גיבוש, מבקרות בבתי קפה ומבלות זמן איכות משותף. קבוצת 'נופים' ראש העין, שהייתה מאוד מגובשת כאשר התחלתי לשחק מאמאנט, חיבקה אותי ועזר לי להיפתח ולהשתלב מבחינה חברתית, להיות חלק מקבוצה ובהמשך, חלק מהקהילה. התרומה לקהילה באה לידי ביטוי בעילויות שאנו עושות באופן שוטף כגון: אריזת משלוחים לחיילים, פעילות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ממוסד 'בני ציון', אריזת משלוחי מנות בפורים ועוד. 

לאמהות יש את הכוח לשנות - אמהות הן סוכנות השינוי טובות ומשמעותיות במשפחה. ילדי מאמאנט רוצים להיות כמו ההורים - חזקים נפשית, פיזית, חברתית ובעלי היכולת לעשות עבור עצמן, משפחתן ועובר הקהילה והחברה כולה ועל כך מעידה שרית: " המשחק בליגת מאמאנט שינה אותי לטובה כאדם, כאמא, כבת זוג וכחברה. כיום אני אדם שמח ומאושר  יותר, מצב בעל השפעה ישירה על כל בני משפחתי.

הפתיחות שסיגלתי לעצמי, עזרה לי לשתף את בעלי בכל מה שעובר עלי, דבר שתרם מאוד לזוגיות שלנו שהפכה לטובה ושמחה יותר. הבנות שלי מבקשות את קרבתי, באות להתייעץ איתי יותר ולוקחות חלק בפעילות בהן אני משתתפת וכך גם הן מכירת חברים חדשים. בעלי ושלושת הבנות הם המעודדים הקבועים והמפרגנים ביותר שיש לי בכל אימון או משחק. התא המשפחתי התגבש, הפכנו להיות קרובים יותר גם בעקבות העניין המשותף בספורט ובכלל. כל בני הבית שמחים שמצאתי חוג חברתי בו אני לוקחת חלק וגורם לי לאושר רב כל כך".

"ליגת מאמאנט הוציאה אותי מהבדידות "מספרת שרית בהתרגשות גדולה " בימים קשים ומאתגרים השחקניות היו שם בשבילי בטוב וברע. עשיתי שינוי גדול בחיי בכל התחומים בזכות מאמאנט, כולל היכולת לתת מעצמי לעצמי, למשפחה, לחברה ולקהילה. זו המשפחה לה חיכיתי במשך עשור . . ." היא מסכמת .

מאמאנט - הרבה מעבר לרשת/הרבה מעבר לספורט


סגירה

 כל אמא של אמא יכולה - 'מאמאנט זהב' - פורמט חדשני לגיל השלישי

'מאמאנט זהב' קיימת מזה שלוש שנים ומאפשרת הצטרפות לליגה לשחקניות ושחקנים בגיל  65 ומעלה, במטרה להביא לידי ביטוי את הקשר הבין-דורי במגרש הספורטיבי בארץ ומעבר לים

המשך קריאה

הפיילוט של 'מאמאנט זהב' נבנה תודות לחיבור עם ארגון 'הג'ויינט ישראל והוא יוצג באמצעות הקבוצות מישראל שידגימו את הפורמט לראשי ארגוני ספורט מ-40 מדינות בעולם, אשר יגיעו  ללמוד את הפורמט, במטרה לאמץ את ליגת 'מאמאנט זהב' ברחבי העולם.

זהבה מלוכנא שילה, מבית אלעזרי, אמא לשלוש בנות, משחקת מזה שלוש שנים בליגת 'מאמאנט זהב' מזכרת בתיה : "אני עצמי לא ספורטאית, אלא עוסקת בפעילות כגון: ריצה וטניס שולחן. לפני שלוש שנים  נשלחו כמה נציגות, בניהן אני, במטרה ללמוד כיצד לשחק מאמאנט ולהקים קבוצה בקהילה שלנו, במזכרת בתיה" היא מספרת ומוסיפה:" זה לא מובן מאליו שאנשים בגילנו ייקחו חלק בפעילות ספורטיבית ולכן היה קושי בהתחלה לצאת לדרך. במטרה להתמודד עם האתגר, החלטנו לצרף גם גברים ובתמיכה של מאמאנט והרשות המקומית הצלחנו להקים קבוצה כחלק מליגת 'מאמאנט זהב',  שמונה 12 חברים מהם 4 גברים ו-8 נשים. בנוסף לעובדה כי אנו מפיקים הנאה מרובה מהפעילות הספורטיבית והחברתית במאמאנט, אנו מוכיחים כי גם בגילנו אנו מסוגלים לקפוץ, לרוץ, לתפוס את הכדור וכי הגיל הוא רק מספר" מספרת זהבה בגאווה. " הפכנו להיות קלאב חברתי, קבוצה מגובשת, משפחה. יחד אנו מבלים, מקיימים ערבי גיבוש ופעילויות שהן הרבה מעבר לרשת."

זהבה מספרת על התמיכה הרחבה של הרשות המקומית אשר נותנת מענה לליגת 'מאמאנט זהב' החל מאולם ממוזג, מתן כדורים וכל צורך אחר שמעלים חברי הקבוצה. " חשוב לי להדגיש מועצת מזכרת בתיה תומכת לאורך כל הדרך וראש המועצה מחבק אותנו חיבוק גדול. משלב הקמת הליגה וגם כיום, דבר מאוד משמעותי המאפשר לנו להמשיך ולפעול. גם הקהילה המגובשת,  מטפחת את גיל הזהב, מפרגנת ומגיעה לאימונים ולמשחקי לעודד ולהיות חלק מהפעילות, כולל שחקניות מאמאנט הצעירות. הבנות שלי מאוד גאות בי ומגיעות לעודד ולפרגן באימונים והמשחקים".

בנוסף מדגישה זהבה את התרומה של 'מאמאנט זהב' לקהילה עצמה: " ליד האולם בו אנחנו משחקים ממוקם בית ספר, אשר תלמידיו משחקים איתנו לעיתים מאמאנט. הדוגמא האישית והמסר שאנו מעבירים להם באמצעות הפעילות יקרים מפז. באמצעות הדרך בה אנו משחקים, העידוד החיובי והעובדה כי מעבר לניצחון אנחנו חברים טובים, המקפידים על משחק הוגן ועל כבוד הדדי, עובר לדור הצעיר.  בסופו של משחק בו האווירה נהדרת, כולנו לוחצים ומתחבקים וזה מה שאנו מנחילים לדור ההמשך".


"אנחנו רוצים להמשיך ולהיות כחלק ממשפחת מאמאנט תוך שמירה על הזהות הייחודית שלנו כקבוצה של הגיל השלישי, של 'מאמאנט זהב'. ההתרגשות לקראת הנסיעה גדולה וגם הציפייה, לשחק נגד מדינות אחרות במטרה לשחק מאמאנט בישראל ומעבר לים, כדוגמת דנמרק  אשר צרפה 60 משתתפים לקורס מאמאנט זהב, במטרה לאמץ את המודל במדינה." היא מסכמת. 

ראש מועצת מזכרת בתיה, מאיר דהן: היוזמה שהתגבשה לכדי קבוצת מאמאנט זהב הינה מבורכת ומקדמת את ערכי המושבה לאורח חיים בריאוספורטיבי.

השתתפותכם במסגרת  הטורניר הבינלאומי בריגה רק הוכיחה את עוצמתכם ויכולתכם והביאה כבוד גדול למושבה. שמח לראות את הגיבוש וההתמדה שלכם כקבוצה וכיחידים, הוכחתם לכולם שהכל אפשרי ובכל גיל. מאחל שתמשיכו בפעילות המבורכת. "


סגירה



הוכרזו אלופת האלופות ואלופת הקבוצות המעורבות לעונת 2016/2017

החודש חזרנו מהמשחקים העולמיים CSIT 2017 בריגה לטביה עם המון חוויות | בוודאי תשמחו לשמוע כי מאמאנט מתרחבת מעבר לים עם ליגה חדשה ביבשת הגדולה | נעסוק בסוגיה - כיצד משפיע המעבר לקבוצה חדשה על השחקנית ומשפחתה | וכחלק בלתי נפרד מדרכנו למען שיתופות וחיבור באמצעות הספורט - התרגשנו בערב חשיפת ליגה חדשה בג'סר אה זרקא

קריאה נעימה