חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה



ליגה מתבגרת: להגיע למטרה ולשמור גם על הדרך – ג'ני שוסטר יו"ר ליגת מאמאנט אשכול דרום

נשואה, אמא לילד בן 5, עובדת בקופת חולים ומתגוררת בעיר באר שבע.


תחילת הדרך
לפני שלוש שנים הצטרפה ג'ני למאמצים להקים ליגה בעיר באר שבע. מחלקת הספורט של העירייה שהבינה את המשמעות החיובית והתרומה של ליגת מאמאנט תמכה וחמש קבוצות + קבוצת 'להבים' קמו. השנה הוכפל מספרן פי שניים וכיום משחקות 26 קבוצות. 

"אלו הם חיי. יש לי עבודה משמונה עד ארבע כרכזת פרויקטים והחיים האמיתיים מתחילים אחר הצהריים. הכל התחיל מהרצון שלי להקים ליגה עירונית".
"הקמת קבוצה, ליגה, קורס מאמנים  - החלטתי ללמוד כמה שיותר במטרה לשדרג את הליגה מבחינה מקצועית וגם – כדי לשמש דוגמא אישית לשחקניות. החברות הכי טובות שלי משחקות איתי בקבוצה, שפה משותפת, תחומי עניין דומים – הכי טוב לי איתן"

ואיך המשפחה מתייחסת לאמא שפתאום כל כך עסוקה?
"המשפחה שלי מאוד תומכת. הילד מגיע לאימונים ויחד עם בעלי שבקיא בליגה ובהרכבה, מעודד במשחקים. מאמאנט הפכה לשגרה - אנחנו מארגנים את כל הלוגיסטיקה סביב האימונים והמשחקים שלי – ימים בהם הוא יודע שאסור לאחר".

איך היית מסכמת את השנה שחלפה?
ג'ני מודה שמדובר בשנה שלישית ומאתגרת: " אנחנו עדיין בשלב הלמידה והפקת לקחים כליגה. אפשר לתאר זאת כתקופה של גיל ההתבגרות. אנחנו מנסות למצוא את השילוב הנכון בין תחרותיות ומקצועיות לבין שמירה על הערכים של ליגת מאמאנט. להגיע למטרה וגם לשמור על הדרך".
גם להתגבר על מכשול מרכזי: הפיזור הגיאוגרפי של הליגה שיוצרת התנהלות המורכבת במיוחד בכל הקשור לסדר המשחקים ('ישנן שחקניות שנוסעות שעה לכל כיוון כשמדובר במשחק, אירוע או אימון).

רגעי השיא של העונה
"שלוש קבוצות עלו השנה לאירוע אלופת האלופות ואלופות המעורבות. זו גאווה כל כך גדולה והישג ענק! מדובר בהתפתחות חיובית מבחינה מקצועית וחברתית.
לראות קבוצות מתפתחות ומשתפרות -  זה הכיף האמיתי. כאשר החיבור בין המאמן לקבוצה מצליח אני מאושרת והקבוצה פורחת".

אירועי הגמר
"לפני כשבוע התקיים הפנינג ענק אליו הוזמן ראש העיר מר רוביק דנילוביץ, אשר תומך ומלווה אותנו לכל אורך הדרך. האולמות הכי טובים, אימונים בשעות נוחות ומענה לכל מה שאנחנו צריכות – שיתוף הפעולה בין עיריית באר שבע לבי ליגת מאמאנט מאפשר את צמיחתה של הליגה מכל הבחינות. גם בעירייה הבינו שפעילות ליגת מאמאנט בבאר שבע תורמת לתושבי העיר: היצע למבוגרים (מאמאנט זהב), פעילות למען נוער בסיכון, מגוון אפשרויות לאמהות שמתגבשות לכדי אוכלוסייה איכותית בולטת ומשמעותית".

מה הצפי לשנה הבאה?
"הרחבת הפרויקט למען נוער בסיכון, הקמת ליגת מאמאנט זהב וקידום מרכז יום לאנשים עם מוגבלויות שיזכו לאימון שבועי – הם רק חלק מהתוכניות של ג'ני ושל הרכזת רינה בן גרשון – אשר יחד מצליחות להוביל את הליגה קדימה.
"אני חייבת להודות לקפטניות המדהימות והרכזות הנפלאות. בלעדיהן כל זה לא היה קורה. בזכותן אני יכולה לישון טוב בלילה" היא מסכמת.
ליגה מתבגרת: להגיע למטרה ולשמור גם על הדרך – ג'ני שוסטר יו"ר ליגת מאמאנט אשכול דרום