חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה



'האושר האמיתי הוא בנתינה לאחר וקבלתו כשווה' – המוטו של לילך בק שחקנית קבוצת 'סמאש' ובקרוב יו"ר ליגת נצרת עלית

נשואה לאלוף ישראל באופניים, ואמא לארבעה ילדים (21,19,11,8) – מגדירה את עצמה לילך כאמא לפני הכל. עובדת משרה מלאה כסגנית מנהל במרכז לרפואה יועצת ומאוד אוהבת ספורט.


תחילת הדרך...
את דרכה התחילה כאשר שמעה על ליגת מאמאנט מחברתה אביבית שירן, כיום מאמנת בליגת  מאמאנט כרמיאל: " אביבית הסבירה לי שמדובר בהרבה מעבר למשחק. היא תיארה את  שילוב הפעילות למען הקהילה וסיפרה לי על מסלול הפרימיום המאתגר" נזכרת לילך. עד למועד הקמת הליגה בנצרת (ממש בקרוב), משחקת הקבוצה שהקימה לילך יחד עם קפטנית הקבוצה מאיה מרנר בליגת כרמיאל: " שמקבלת אותנו אותנו בחיבוק רחב. במשחקים העולמיים של CSIT  גם זכינו במקום השלישי והמכובד".

הכירו את משפחת 'סמאש'
"הקבוצה שלנו מורכבת מנשים מובילות, מדהימות שחושבות כי האושר האמיתי הוא בנתינה לאחר וקבלת האחר כשווה. כל אחת פעילה בתחומה: יש שמאמצות ניצולי שואה, אחרות חברות בעמותות שונות, פעילות למען סביבה ובעלי חיים או מאמצות חיילים בודדים".

מהו מקור השם משפחת סמאש?
"השם מבטא את מה שאנחנו מרגישות! אנחנו יחד 5 שנים. עברנו המון. תמיד ערות לצרכים של כל חברות הקבוצה, זה מורגש באימונים ובמשחקים. תמיד היינו ותמיד נהיה האחת למען השנייה. כמו משפחה"

לילך מספרת כי המטרה כיום היא לפתח את השחקניות ברמה המקצועית, כולל הכשרה מקצועית. אחת משחקניות הקבוצה הפכה השנה למאמנת. בקרוב ייצאו שתי שחקניות לקורס שופטים בכרמיאל, ואחד מבני הזוג של אחת השחקניות עתיד לעבור הכשרה של מזכיר ליגה וזאת בכדי להכין את ההון האנושי הנכון והמתאים לקראת הקמת ליגה בנצרת עילית, הנמצאת במקום מרכזי בצפון ויכולה לאחד קבוצות מכל האזור. 

איך את מסכמת את השנה שחלפה?
"למידה עצמית וקבוצתית (קורסים, השתלמויות, אירועים של מאמאנט ישראל)  והכנה לקראת הגמר אם כי לא היה לנו קל.  תגברנו את האימונים במטרה להגיע לשלבים ההישגיים וכך קרה. לשמחתי גם ניתנה הזדמנות לשחקניות חדשות להוכיח את עצמן אך הדבר דרש המון פרקטיקה לצורך תיאום והכנה לרגעים קריטיים".

רגע השיא של העונה
"להגיע לגמר האזורי עם 6 שחקניות + ליברו. שתי שחקניות פצועות,  ובתחילת החימום הליברו מתחה רצועה והושבתה. כאבנו וניצחנו.  עצם העובדה שכל אחת לקחה אחריות, תמכה ונתנה גיבוי לשחקניות הפצועות שכאבו והמשיכו לשחק כמו לביאות,  הוא רגע השיא מבחינתי. כשהסתיים המשחק בניצחון בכינו ופרקנו את המתח אחת בזרועות השנייה"

אירועי הגמר
"יום מותח ומרגש. אחרי מדיטציה קבוצתית התחלנו לשחק. הפסדנו במשחק הראשון לקבוצת PIONIEER המדהימה והאיכותית בפער של שתי נקודות. מצד אחד ההפסד הוריד את המוטיבציה ועדיין - מאי קפטנית הקבוצה קיבלה כרטיס ירוק – מבחינתנו זה שווה לא פחות מגביע".

בשנה הבאה?
"כיום אנו בתהליכים של הקמת ליגה בנצרת עילית. יש המון עבודה בפנינו. אני שמחה שיש את ההון האנושי המתאים והמגויס למטרה, כי המון קבוצות באזור מחכות לנו.

'האושר האמיתי הוא בנתינה לאחר וקבלתו כשווה' – המוטו של לילך בק שחקנית קבוצת 'סמאש' ובקרוב יו"ר ליגת נצרת עלית

'האושר האמיתי הוא בנתינה לאחר וקבלתו כשווה' – המוטו של לילך בק שחקנית קבוצת 'סמאש' ובקרוב יו"ר ליגת נצרת עלית