חרבות ברזל - כל העדכונים
סטורי-מאמאנט-הטורניר-הבא
סטורי-מאמאנט-סיפורי-שחקניות
סטורי-מאמאנט-אירועים-קהילתיים
סטורי-מאמאנט-מה-חדש-בליגות
סטורי-מאמאנט-נשים-מעוררות-השראה

אין מה לחכות... כולנו נבדקות - טורניר 'גם אני מודעת' - משחקות על המגרש ולא עם החיים כי במאמאנט אחת בשביל כולן וכולן בשביל אחת

"לפני כ- 9 שנים הרגשתי שמשהו אינו כשורה והלכתי להיבדק. גיליתי שאני חולה בסרטן השד. לאחר תקופה בה עברתי טיפולים וניתוחים, החלמתי" מספרת הדס חביב בלומנטל המתגוררת בכפר ורדים


"לפני כ- 9 שנים הרגשתי שמשהו אינו כשורה והלכתי להיבדק. גיליתי שאני חולה בסרטן השד. לאחר תקופה בה עברתי טיפולים וניתוחים, החלמתי" מספרת הדס חביב בלומנטל המתגוררת בכפר ורדים, ומוסיפה: "כשחקנית מאמאנט, חשבתי שנכון יהיה להיעזר בליגה המונה כל כך הרבה נשים ברחבי הארץ, ליצירת מודעות לנושא חשיבות הגילוי המוקדם. כשנה לאחר הצטרפותי לליגת מאמאנט, הצעתי לשחקנית מאמאנט רונית וייץ לקדם את היוזמה, וזאת במטרה לעודד כמה שיותר נשים ללכת ולהיבדק. יחד יצאנו לדרך. בתוך שלושה חודשים  - בחודש אוקטובר 2014 - התקיים האירוע הראשון של 'גם אני מודעת' עם המסר הברור - אנו משחקות על המגרש אבל לא עם החיים.

אין מה לחכות... כולנו נבדקות - טורניר 'גם אני מודעת'  - משחקות על המגרש ולא עם החיים כי במאמאנט אחת בשביל כולן וכולן בשביל אחת

"בעיצומן של ההכנות לאירוע, גיליתי כי המחלה חזרה. באותו הרגע האירוע הפך לעוצמתי ובעל משמעות גדולה יותר עבורי, כמו גם  יצירת המודעות בקרב השחקניות על חשיבות הבדיקה והגילוי המוקדם. אני מוקירה ומעריכה את ליגת מאמאנט וההירתמות של רונית וייץ, עפרה אברמוביץ וגלית אבשלום לנושא כל כך חשוב. מדובר באירוע עילאי שקיומו מציל חיים של נשים כה רבות"
בכל חודש מתגלות בישראל 443 חולות סרטן. בכל שנה מתות  יותר מאלף נשים מסרטן השד. רובן מסרטן שהתגלה בשלב מתקדם. גילוי מוקדם הנו קריטי, ליכולת להתמודד עם המחלה ולנצח, גם אם היא חוזרת שוב.ליגת מאמאנט כולה, וכל אחת מהקבוצות והחברות בה, משמשות מערכת תמיכה רחבה של כל חולה, החל מהעיסוק בספורט ועד לחברות החזקה שנוצרת בין שחקניות הקבוצה.

ב-27 לאוקטובר תקיים ליגת מאמאנט, זו הפעם הרביעית, אירוע 'גם אני מודעת'  - להעלאת המודעות לבדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד. את האירוע יציינו גם שחקניות מאמאנט ברחבי העולם: ארה"ב, קנדה, אירופה, קפריסין, מקסיקו והודו. בשנים האחרונות הפך הטורניר, שפתוח לקהל הרחב, לתזכורת חשובה לאמהות לקיום הבדיקה,  וכי האחריות הבריאותית היא אחריות חברתית.

יישאו דברים: שגרירת קפריסין בישראל, Thessalia Salina Shambod - טסליה סלינה סמבוד וראש עיריית ראשון לציון, מר דב צור.

האירוע מלווה בקמפיין רחב היקף וזוכה לתמיכה ארצית, כולל עשרות סרטונים של מובילי דעת קהל. חבר הכנסת מר יאיר לפיד, ראש עיריית תל אביב מר רון חולדאי, הזמרת סי היימן, הסטנדאפיסט רשף לוי, השחק דביר בנדק, העיתונאית מיקי חיימוביץ,העיתונאי גדי סוקניק, ראשי עיריות ומועצות ועוד רבים אחרים מצהירים שהם מודעים וקוראים לכולן להיבדק. לצפייה בסרטוני המודעות בדף הפייסבוק של מאמאנט ישראל Mamanet Israel - ליגת אמהות

את הטורניר, המתקיים בחסות משרד הבריאות, מנהל הספורט והשרה מירי רגב, ובשיתוף פעולה מלא עם עיריית ראשון לציון ואגף הספורט בעירייה, ינחו הספורטאית האולימפית יעל ארד והזמרת עינת שרוף. במסגרת הפעילות יתקיים  טורניר ארצי, בהשתתפות שחקניות מאמאנט מכל הארץ, ופעילויות ספורט מגוונות ברחבת האצטדיון.

זוכת המדליה האולימפית ואשת העסקים יעל ארד ממנחות האירוע " בתחום הספורט אנחנו מאמצות דפוסי חשיבה של הצבת מטרות משמעותיות, ועבודה קשה ונחושה להשגתן. בתוך כך אנו לומדות להתאכזב, להיכשל, לקום ולהמשיך הלאה. כך נוצרים  דפוסי חשיבה ומתודולוגיית עבודה/פילוסופיית חיים , שיכולים לעזור בכל תחום בחיינו. ליגת מאמאנט מורכבת מקהילה ענפה, דבר המאפשר להפיץ את בשורת הגילוי המוקדם ולהניע לפעולה, בקרב מספר גדול של שחקניות. כולנו רואות את הפוטנציאל ההרסני של המחלה, ומבינות שגילוי מוקדם עשוי להציל חיים שלמים. מאמץ הקטן שנראה לעתיים בחיי היומיום מיותר, יכול להציל את החיים של כל אחת".

גלית אבשלום, מנכ"ל מאמאנט: "בפעם הראשונה השנה, יתקיימו טורנירים של ליגת מאמאנט בכל העולם, להעלאת המודעות לבדיקה מוקדמת לגילוי סרטן השד. 16,000 שחקניות, אמהותיהן, בנותיהן וחברותיהן, מכל העולם, יחשפו למסר החשוב שאנחנו מעבירות כל שנה, למניעת המחלה, ואין דבר שמרגש אותי יותר מתרומתה של מאמאנט למאמץ העולמי בנושא."

"לא סתם אומרים כי גילוי מוקדם מציל חיים. אל תטמנו את הראש בחול.  מדובר בתקופה לא פשוטה, בה חשוב להיעזר במשפחה ובחברים... בסיומה ממשיכים הלאה" מספרת בהתרגשות הדס ומדגישה: "ישנם  מקרים בן נשים הגיעו להיבדק ונאמר להם התוצאות תקינות ועדיין.. הן הרגישו שמשהו לא בסדר. במידה וזהו המקרה, המשיכו בתהליך הברור. גשו לרופא אחר, בקשו חוות דעת נוספת, אל תוותרו. אין אישה צעירה מידי.. לכל אחת זה יכול לקרות.

בואו בהמוניכן לאירוע, תיהנו, תשחקו, תקיימו פעילות ספורטיבית ולכו להיבדק , גם אם אתן צעירות ובריאות. כאשר אני גיליתי את המחלה, הייתי בריאה לחלוטין, עשיתי ספורט והקפדתי על תזונה נכונה. בכל זאת זה הגיע. והחיים.. ממשיכים אחרי הכל . . ."

טורניר 'גם אני מודעת' יתקיים ביום שישי ה- 27.10.2017 , בין השעות 08:30-13:30, באצטדיון האתלטיקה ראשון לציון. הכניסה חופשית לכולם ללא צורך בהרשמה מוקדמת.
למידע נוסף -
awareness.mamanet@gmail.com

בהצלחה לכולן

גילוי מוקדם נחשב כיום לאמצעי היעיל ביותר להתמודדות עם הבעיה השכיחה כל כך של ממאירות שד.  אנו יודעים על פי הספרות הרפואית שככל שסרטן שד מאובחן בשלב מוקדם יותר הטיפול במחלה פשוט יותר וסיכויי ההחלמה גדולים יותר.

ד"ר דן סקוט 'מאוחדת' מעניק את הכללים לשמירה על בריאותך - גזרי ושמרי
  • כל אישה צריכה להיות במעקב שד מסודר. אף אחת אינה חסינה בפני המחלה.
  • תהיי ערה לכל שינוי - הכירי את השדיים שלך בכל גיל, בהריון ובהנקה. ובמידה ואת מרגישה משהו שונה, או ממצא חדש, גם אם מדובר במרקם השד -  גשי לרופא.
  • כל אישה מגיל 30 מומלץ שתגיע לבדיקת שד חצי שנתית במרפאת השד.  החל מגיל 40  אנו מפנים את הנשים אחת לשנתיים גם לבדיקות הדמיה – ממוגרפיה ו US שדיים בהתאם למבנה השד של האישה.
  • נשים הנמצאות בקבוצות סיכון לסרטן שד צורת המעקב שונה מאשר באוכלוסיה הכללית.  נשים בעלות היסטוריה משפחתית של ממאירות שד מומלץ שתתחלנה להיבדק במרפאת השד גם לפני גיל 30,  כולל ביצוע  בדיקות ממוגרפיה ו US שדיים מגיל 40 אחת לשנה.
  • במשפחות שבהן קיים ריבוי של מקרי סרטן שד או שחלה, ובמיוחד כאשר מקרי הסרטן מופיעים בגיל צעיר מומלץ לבצע ברור גנטי בשאלה של מוטציה גנטית בגן BRCA1    או  BRCA2 .  גן זה מועבר בתורשה דומיננטית, כך שלכל אחד מצאצאיו של נושא הגן (בין אם גבר או אישה) יש 50% סיכוי  לשאת את הגן. בנשים הנושאות מוטציה גנטית בגן BRCA1  או BRCA2 הסיכון לסרטן שד או שחלה גבוה במיוחד. בנשים אלו מעבר לבדיקה החצי שנתית במרפאת השד אנו ממליצים לבצע בדיקת הדמיה אחת לחצי שנה, כאשר אנו מבצעים לסירוגין MRI או ממוגרפיה ו US.
  • הסימנים המהווים נורה אדומה המחייבת בדיקה בהקדם אצל כירורג שד הנם:
    גוש נמוש חדש בשד או בבית השחי, שינוי בצבע או טקסטורה של העור או הפטמה,  רטרקציה של הפטמה שאינה חוזרת והפרשה דמית מהפטמה.
  • קיים כיום ויכוח לגבי נחיצותה של בדיקת שד עצמית.  מחד ברור שבדיקה עצמית עשויה לגלות לעתים ממצא חשוד בשד, מאידך אישה אשר בודקת וממששת את עצמה פעמים רבות תיתקל בגבשושיות בשד ולא תדע בהכרח האם הן חלק ממבנה השד הנורמאלי או שמא ממצא חשוד. במצב זה תמצאנה עצמן נשים רבות נכנסות לחרדה שלא לצורך.  לכן  חשוב מאד להגביר את המודעות העצמית, שהרי כל אישה אם תרצה בכך ואם לאו בודקת את עצמה מדי יום כאשר היא מתקלחת ומסבנת את בית החזה או כשהיא מסתכלת על עצמה במראה באמבטיה. המלצתי לנשים היא שבמידה שהן שמות לב לממצא חריג בשד חשוב שלא תתעלמנה ממנו ותפנה בהקדם לבדיקה במרפאת השד. 
  • אין מה לחכות... כולנו נבדקות - טורניר 'גם אני מודעת'  - משחקות על המגרש ולא עם החיים כי במאמאנט אחת בשביל כולן וכולן בשביל אחת